Avatar billede jelleoelle Nybegynder
17. august 2006 - 18:37 Der er 7 kommentarer

Hvordan stopper jeg ie fra at åbne mp3-links inde i browseren

Når jeg klikker på et link til en mp3-fil, så åbner den bare inde i browseren (ie) og bliver afspillet af quicktime. Jeg bliver ikke spurgt om noget.

Ie plejede at spørge hvad jeg ville gøre, åbne med program eller gemme eller hvad. Hvordan ændrer jeg i det hele taget hvad ie skal gøre når jeg klikker på diverse filtyper i ie, hvis den ikke længere spørger mig om det?

Tak.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. august 2006 - 18:40 #1
Funktioner->Internet Indstillinger->Avancerter->Gendan Standard?
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
17. august 2006 - 20:17 #2
Tak, men det vil jo gendanne alt! Der må være et sted hvor man kan ændre handlingen for lige præcis de filtyper man vil, og ikke andre. Det er det jeg leder efter.

Hvis jeg vælger "Gendan standard", gendanner det så alle indstilliner i ie, eller kun filtype indstillinger?
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
25. august 2006 - 14:50 #3
Utroligt at det ikke bare er lige til. Dårlig lavet af MS.
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
13. september 2006 - 23:13 #4
Jeg så fandt jeg selv en løsning.

For ringe at der ikke er et sted i ie opsætningen at man kan få den til at spørge igen. Hvis først man er kommet til at fjerne fluebenet fra boxen om den skal spørge hver gang, så er der ingen nem vej tilbage.

Men her er en måde.

regedit
HKEY_CLASSES_ROOT -> mp3file
ændre EditFlags fra 00 00 01 00 til 00 00 00 00

Så spørger den igen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
13. september 2006 - 23:15 #5
Eller Windows Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Fanebladet Filtype -> Knappen Avanceret
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
14. september 2006 - 01:33 #6
Nej, det hjælper ikke noget. Det er ikke fil asociationerne der er noget galt med. Kun hvad internet explorer gør.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. september 2006 - 18:02 #7
Ok, så misforstod jeg dit spørgsmål :o)