Avatar billede delley Nybegynder
17. august 2006 - 15:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal der være en Domæne controller i MS SBS 2003 ?

Hej,

Jeg sidder over for at skulle installere en Small Business Server 2003.

Vores netværk består simpelt af tre laptops og diverse netværk udstyr.

Grunden til at vi gerne vil have en SBS er at vi gerne vil køre MS CRM som jeg så vidt har forstået kun kan køre sammen med en MS Exchange server..?

Så det jeg gerne vil, er at beholde vores eksisterende netværk uden at skulle "komplicere" det med domæner og brugerkontoer.

Så det store spørgsmål er: Kan jeg køre en SBS uden at bruge den som domæne kontroller (helt deaktiveret i netværket)? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Mvh,

delley
Avatar billede delley Nybegynder
17. august 2006 - 15:48 #1
-----
Så det store spørgsmål er: Kan jeg køre en SBS uden at bruge den som domæne kontroller (helt deaktiveret i netværket)? Kan det overhovedet lade sig gøre?----
Og stadigvæk bruge Exchange + CRM?
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2006 - 15:59 #2
Den vil så vidt jeg ved altid konfigurere AD, men du kan jo undlade at bruge det som AD.
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2006 - 16:15 #3
det vil nok være lettere at konfigurer sbs 2003 som et domæne, og bruge exchange som det er ment fra microsoft.

jeg er ret sikker på at du ikke kan få exchange til at virke uden et domæne, men jeg er dog ikke 100% sikker.
Avatar billede delley Nybegynder
17. august 2006 - 16:19 #4
til henrik: Lige nu bruger vi faktiskt en exchange server som tilhører et andet domain (vi har ikke noget). Jeg ved helt ærligt ikke hvordan det er konfigureret. Men vi bruger et eksternt DNS navn til at finde Exchange serveren med... Det må jeg lige grave lidt i...
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
19. august 2006 - 00:12 #5
Det er sådan at Exchange 2003 ikke kan køre uden AD og AD kan ikke køre uden et Domaine. Faktisk er det sådan når Exchange installeres kører den noget der hedder Domaineprep.

Men hvad er der galt i at køre et domaine?
Avatar billede nhb Nybegynder
21. august 2006 - 10:14 #6
Nej det kan ikke lade sig gøre den vil genstarte efter 14 dage og brokke sig! det er hvad jeg har hørt på et kursus
Avatar billede delley Nybegynder
21. august 2006 - 21:57 #7
tusind tak for kommentarerne! Der er ikke nogen der har lagt et svar...så hvad gør jeg med points???
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2006 - 22:43 #8
beder den du mener har givet dig det bedste svar, om at ligge et svar
Avatar billede nhb Nybegynder
22. august 2006 - 07:46 #9
jeg kan da godt lægge et svar
Avatar billede gulkings Nybegynder
22. august 2006 - 17:01 #10
Det er ikke muligt at installere SBS 2003 uden at AD konfigureres.
Men hvis du bare skal bruge server funktioner uden AD, hvorfor så ikke installere en ganske ordinær 2003 server???