Avatar billede jaguaren Nybegynder
16. august 2006 - 22:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows installer låser

Når jeg forsøger at installere/ afinstallere programmer, der bruger windows installer, stopper den 75% inde i processen, og kommer ikke videre. Jeg er efterfølgende nødt til at kvæle programmet med ctrl-alt-del.

Jeg har reetableret mit system fire gange og det lader til at gå galt ved installationen af adobe reader 7.0.8, men jeg er ikke sikker.

Maskinens starttid er også blevet væsentligt forøget.

Jeg er virkelig i en knibe, jeg orker ikke at reetablere endnu engang for blot at løbe ind i det samme problem.

/tbj
Avatar billede jacla Nybegynder
16. august 2006 - 22:35 #1
Avatar billede nva Praktikant
17. august 2006 - 08:02 #2
Avatar billede jaguaren Nybegynder
17. august 2006 - 09:26 #3
jacle: min pc fryser ikke. Det er kun ved installation af programmer, der benytter windows installer, at installationen fryser.

nvc: jeg ved ikke om installationen af Windows Installer, benytter Windows Installer, men installationen fryser 10% inde i "Stopper Tjenester"/"Opretter gendannelsespunkt".
Avatar billede nva Praktikant
17. august 2006 - 09:28 #4
Hvis jeg var dig ville jeg få den checket for 'snavs' http://www.eksperten.dk/artikler/954 - ikke mig der følger op.
Avatar billede jaguaren Nybegynder
17. august 2006 - 12:44 #5
jeg giver det et forsøg
Avatar billede jaguaren Nybegynder
17. august 2006 - 14:17 #6
nva: SuperAntiSpyware benytter Windows Installer, så den løsning virker ikke.
Avatar billede overclockdk Nybegynder
17. august 2006 - 14:19 #7
Det kan være dine ram er overfyldte. Du skal prøve at tjekke om dine ram er fyldte, og hvis du eks køre med Bullguard bruger det 60% af rammene..
Avatar billede jaguaren Nybegynder
17. august 2006 - 14:24 #8
Nej. Ingen Bullgard, men masser af hukommelse.
Avatar billede jaguaren Nybegynder
17. august 2006 - 16:47 #9
Ok så har jeg fulgt vejledningen i artikel 954 http://www.eksperten.dk/artikler/954.

Her er log filerne, så håber jeg der er nogen der kan decifrere indholdet - for det er kinesisk for mig :)

DrWeb: logfilen er tom

SUPERAntiSpyware:
SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 08/17/2006 at 04:33 PM

Core Rules Database Version : 3055
Trace Rules Database Version: 1102

Memory threats detected  : 0
Registry threats detected : 0
File threats detected    : 31

Adware.Tracking Cookie
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@adopt.hbmediapro[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@revsci[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@valueclick[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@atdmt[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@24193825[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@doubleclick[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@toplist[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@statcounter[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@1069273153[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@stats1.reliablestats[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@ads.guardian.co[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@questionmarket[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@adecn[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@lenovo.112.2o7[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@ad1.emediate[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@cgi-bin[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@serving-sys[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@fastclick[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@2o7[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@mediaplex[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@tribalfusion[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@track.adform[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@adserver.banneradministration[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@as-eu.falkag[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@clickbank[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@tradedoubler[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@bs.serving-sys[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@ad.yieldmanager[1].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@server.iad.liveperson[2].txt
    C:\Documents and Settings\Admin\Cookies\admin@adtech[2].txt

Trojan.Malware
    C:\Documents and Settings\Admin\Dokumenter\progs\registryfix.exe

Hijack:
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\ISSVC.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
C:\WINDOWS\system32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\SymSPort.exe
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\ibmtcsd.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Common\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\ThinkVantage\SystemUpdate\UCLauncherService.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~2\VPTray.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauth.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\SafeGuard PrivateDisk\pdservice.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopDisplay.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Common\Logger\logmon.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\pwmgr.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Admin\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\WHIVGTIZ\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.lenovo.com/dk/da
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.lenovo.com/dk/da
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.lenovo.com/dk/da
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\System32\DLA\DLASHX_W.DLL
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [suScheduler] C:\Programmer\ThinkVantage\SystemUpdate\UCLauncher.exe /SCHEDULER
O4 - HKLM\..\Run: [DLA] C:\WINDOWS\System32\DLA\DLACTRLW.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] c:\PROGRA~1\FÆLLES~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "c:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\SYMANT~2\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cssauth] "C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauth.exe" silent
O4 - HKLM\..\Run: [PDService.exe] "C:\Programmer\IBM ThinkVantage\SafeGuard PrivateDisk\pdservice.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DiskeeperSystray] "C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkIcon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\IBM\Java142\jre\bin\NPJPI142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: IBM Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\IBM\Java142\jre\bin\NPJPI142.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Opdatér ThinkPad-programmer - {D1A4DEBD-C2EE-449f-B9FB-E8409F9A0BC5} - C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\\PkgMgr.exe
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.lenovo.com/dk/da
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: ACNotify - ACNotify.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\system32\NavLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: psfus - C:\WINDOWS\SYSTEM32\psqlpwd.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: tpfnf2 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\notifyf2.dll
O20 - Winlogon Notify: tphotkey - C:\WINDOWS\SYSTEM32\tphklock.dll
O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: Diskeeper - Diskeeper Corporation - C:\Programmer\Diskeeper Corporation\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: IS Service (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\ISSVC.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: Symantec SecurePort (SymSecurePort) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec Client Security\Symantec Client Firewall\SymSPort.exe
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: TSS Core Service (TSSCoreService) - IBM - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\ibmtcsd.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Unknown owner - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Common\Scheduler\tvtsched.exe
O23 - Service: ThinkVantage System Update (UCLauncherService) - Unknown owner - C:\Programmer\ThinkVantage\SystemUpdate\UCLauncherService.exe
Avatar billede jaguaren Nybegynder
23. januar 2007 - 12:08 #10
Jeg lukker