Avatar billede mangelviden Nybegynder
16. august 2006 - 20:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Findes Red Alert og Tiberian Sun spillene til XP

Hej Eksperter!

Måske kan I hjælpe mig, for selv jeg har ledt forgæves.
Jeg har spillet ovennævnte spil for længe siden og nu vil min søn også spille dem.
Men nu har jeg fået XP som styresystem og det kan ikke afvikle spillene. Har forgæves søgt pathes og lignende, men ingen fundet (antagelig fordi spillene er fra Ruder Konges tid...)
Er der én, der kan hjælpe??
Avatar billede levich Nybegynder
16. august 2006 - 21:14 #1
Avatar billede Beach Mester
17. august 2006 - 01:42 #2
Jeg købte C&C Generals Deluxe Edition i Kvickley for 7-8 måneder siden til min egen knægt (næsten 10 år) da jeg af nostaltiske grunde syntes han skulle prøve krafter med C&C.

Det er stadig (lige før Rollercoaster Tycoon) det game han spiller mest og får næsten dagligt besked på lige og komme ind og se hvad han nu har fundet på:-)

Jeg giver ham fra tid til anden enten en lille lektion i strategi eller viser ham at man også kan spille på andre måder, f.eks i Skirmish.

Hver gang han får et hint så er han næsten umulig at få væk fra computeren, så din tanke om at din egen knægt skal i krig er en rigtig god ide:-)

Pakken købte jeg for 79,95 og det må siges at være både en billig og hurtig måde at komme i krig på igen. Spillet kører på XP uden problemer, og når han bliver hurtig (giv ham lige mere end 3-4 dage som jeg gjore) så prøv at spil med/mod ham i et netværksspil:-)

Btw så følger der bla. Zero Hour (Udvidelse) med, men den har jeg sagt jeg først vil installere når han har gennemført alle de missioner der der i det org. spil *LOL*

PS: Skulle også lige selv, så var både klatøjet og totalt mast de første 6-7 uger efter spillet kom ind. Skulle jo også lige selv prøve kræfter med alle missionerne *S*

//Beach
Avatar billede mangelviden Nybegynder
17. august 2006 - 21:11 #3
Nu spørger jeg nok dumt, men er du sikker på, at det kan køre under XP?
Når jeg ser på info under varen, kan jeg intet se om, hvilket styresystem det understøtter, blot at det er et pc spil, hvilket jeg som det eneste med sikkerhed ved i forvejen.
Jeg spørger blot for sikkerhedsskyld, for penge kan man jo altid smide ud ad vinduet....der er bare ikke så stor underholdningsværdi i det!!

Mvh, Mangelviden
Avatar billede levich Nybegynder
17. august 2006 - 22:43 #4
Dette er et citat fra mit link nr. 2:
"Mange har mange C&C titler liggende, som de ikke kan kører på nutidens platforme. Dette råde C&C-pakken C&C The First Decade bod på. Spillene er blevet opdateret, således de kan køre på Windows XP, men er ellers ikke modificeret - videoer er ikke remastered af dyb respekt for de gamle nostaligiske titler. LAN via Windows XP er også mulig i alle titlerne."
Avatar billede Beach Mester
18. august 2006 - 00:34 #5
C&C Generals Deluxe Edition kører fint under XP
Info på cover->
OS: Windows 98/2000/ME/XP

Nu har jeg også selv været igennem alle EA-Games sider og det er vel egentlig ret dårligt at de ikke skriver en brik om hvilke OS man skal have for at køre deres games:-(
Men som sagt, så kører Generals super fint her på knægtens XP maskine *S*

//Beach
Avatar billede levich Nybegynder
18. august 2006 - 06:55 #6
beach -> flere af spillene fra C&C the first decade blev lavet før der var noget der hed Windows XP. Det spil, som du snakker om C&C Generals, blev lavet efter, og fungerer derfor naturligvis under Windows XP. Det er det, som spørgeren er usikker på.
Avatar billede mangelviden Nybegynder
18. august 2006 - 14:26 #7
Jeg takker for hurtigt svar og øvrige gode indlæg. Levich løber med poingene.
Levich, jeg har også læst det du citerer, men jeg tager ikke altid det skrevne som om det er den eneste sandhed....Man er måske blevet klog af skde gennem årene.
Mange tak alle sammen.
Avatar billede levich Nybegynder
18. august 2006 - 18:24 #8
Her er en meget anerkendt spilhjemmesides anmeldelse af spillet http://www.gamespot.com/pc/strategy/commandconquerthefirstdecade/review.html, hvor der klart står at spille er blevet opdateret til at kunne køre under windows xp.