Avatar billede simonbp Nybegynder
15. august 2006 - 16:06 Der er 14 kommentarer

kan ikke komme ind på lectio.dk?

jeg kan komme ind på alle hjemmesider, undtagen en side, som er www.lectio.dk
jeg aner ikke hvorfor?
jeg har fullrate som udbyder og bruger zyxell router P 2602R.
har kontaktet lectio.dk og de siger bare alle andre kan, så det ikke en fejl hos dem.
min nabo, og venner kan sagtens. så tror mere det et fullrate problem.

nogen som kan hjælpe, eller som har et forslag?
vil virkelig være taknemlig.
Avatar billede elmer66 Nybegynder
15. august 2006 - 16:46 #1
Prøv at kigge i din hosts-fil.
Avatar billede simonbp Nybegynder
15. august 2006 - 17:03 #2
hvad er en hosts-fil?
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. august 2006 - 17:18 #3
Dette beskriver det meget godt: http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file
Avatar billede simonbp Nybegynder
15. august 2006 - 17:23 #4
der står intet i min hosts fil. tror det er alle fullrate kunder som har dette problem. måske det lectio som blokere os.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. august 2006 - 17:23 #5
Søg efter "hosts" (udelad ") på dit C-drev.
Avatar billede simonbp Nybegynder
15. august 2006 - 17:28 #6
har fundet hosts filen, men der står kun et eksempel. hvad skal jeg gøre ved filen da?
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. august 2006 - 17:48 #7
Så er det ikke hosts, men muligvis din browser? Prøv lige - bare for sjovs skyld - at slette indholdet fra Temp Inet Filet, og genstart browseren. Er det MSIE du bruger? Siden ER meget tung at komme ind på.
Avatar billede simonbp Nybegynder
15. august 2006 - 18:07 #8
ja det er ms-ie jeg bruger, men har os prøvet firefox og opera. jeg har næsten prøvet alt de sidste 2 uger, er ved at eksplodere, kan bare ikke få det til at virke. det mest mystiske er at det kun er den ene side som ikke virker.
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. august 2006 - 18:32 #9
Hvis jeg blev sat ned foran din computer, ville jeg allerførst gennemgå den for manglende oprydning og opdateringer. Jeg ville:

- slette indholdet fra alle TEMP-mapper (C:\Temp + C:\Documents and settings\[profilnavn]\Temp + C:\Windows\Temp)
- søge efter og slette alle *.tmp-filer
- sørge for, at der ikke er for mange og store plugins
- afinstallere alt unødigt
- sikre, at alle vigtige opdateringer fra http://windowsupdate.microsoft.com var blevet installeret
- genstarte maskinen

Det er ikke sikkert, at det hjælper. Men så kan det i det mindste udelukkes.

Har du Win XP, ville jeg også kigge på hvad der starter op på maskinen ved indlæsning af Windows: Start -> Kør -> msconfig -> OK
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. august 2006 - 18:33 #10
Start -> Kør -> msconfig -> OK -> fanebladet Start
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. august 2006 - 18:34 #11
Sorry:

C:\Documents and settings\[profilnavn]\Lokale indstillinger\Temp (visning af skjulte mapper/filer skal være slået til).
Avatar billede simonbp Nybegynder
15. august 2006 - 19:03 #12
se her http://www.hol.dk/traad.asp?fID=16&tID=355827
det har ikke noget med det du nævner. fordi kan hellere ikke fra min bærbar som jeg lige har reinstalleret xp pro. og opdateret. men ved du hvad det der dns/routing er?
Avatar billede steen_hansen Forsker
15. august 2006 - 20:39 #13
Det lader til, at det enten er Fullrate eller TDC, der har et problem. Noget lignende gjorde sig gældende for mailbrugere mellem TDC og CC for en 4-5 år siden.

Der er næsten ikke andet at gøre, end at presse Fullrate, afvente en løsning og i mellemtiden gå på siden via en anden udbyder. Der er jo mange mennesker, der ikke kan komme ind på den side. Det må de være lydhøre over for hos Fullrate.
Avatar billede unoc Nybegynder
11. august 2007 - 12:34 #14
Der er ikke nogle problemer med fullrate og lectio.dk.

Du kan selv teste ved at logge ind på din router og se.

1) tryk "Start" -> "kør" -> skriv "telnet 192.168.1.1"

2) Skriv herefter dit fullrate password så du kommer ind i routeren.

3) Gå ind i menu 24 -> 8 ved at skrive "24" -> [enter] -> "8" -> [enter]

Nu er du i routerens CLI.

4) Skriv "ip telnet lectio.dk 80" -> [enter] -> skriv "GET . HTTP/1.0" -> og tryk [enter] 2 gange.

Her henter routeren faktisk siden og viser html koden.

Herefter kan vi så konkludere at man sakens kan hente lectio.dk hjemmesiden fra en fullrate forbindelse, og at problemet ligger lokalt på din computer/netværk.