Avatar billede boeglund Nybegynder
15. august 2006 - 13:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg ikke køre WPA kryptering?

Hej alle..

Efter jeg er flyttet ind i min nye delelejlighed skal jeg logges på netværket der er trådløst..

Der er bare det i det at de kører med WPA kryptering, men det kan jeg ikke vælge når jeg vil sætte netværket op.

Ligeledes skriver den i den automatiske netværks setup at mit netkort ikke er kombatibelt med WPA..

Men jeg har ledt og ledt på nettet efter opdateringer, men kan ikke finde noget..

Den hedder "Amitech Wireless LAN USB Adapter" og har model nr. "awua1101"

Håber der er nogen der kan hjælpe mig..
Avatar billede arbogast Nybegynder
15. august 2006 - 13:22 #1
er du helt sikker på det der 'awua1101' finder ikke noeget på google. Hvis det er en ældre 'pind' er det muligt at den ikke støtter wap.
Avatar billede boeglund Nybegynder
15. august 2006 - 13:36 #2
Ja, modellen hedder 'awua1101'... Den er vel 2 år eller sådan noget..

Øv :(
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
15. august 2006 - 13:39 #3
Jeg er ikke helt sikker, men har du servicepack 2, for jeg mener at hvis ikke man har den understøtter windows ikke WPA kryptering.
Jeg har fundet Amitech's LAN USB ADAPTER. De omtaler ikke noget at den skal understøtte WPA, så det må betyde at det er windows, der går ind og gør det.
Avatar billede boeglund Nybegynder
15. august 2006 - 13:44 #4
Jeg tror det er den samme som den her..

http://www.soyo.com.tw/products/proddesc.php?id=209
Avatar billede boeglund Nybegynder
15. august 2006 - 13:46 #5
Jeg har service pack 2, og min computer kan sagtens køre WPA, det er ikke problemet.. Men det er ikke det samme produkt som de viser på amitech's hjemmeside..

Men Amitech har vel bare købt rettigheden til at sætte deres logo på dette produkt..
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
15. august 2006 - 14:30 #6
boeglund har fundet den rigtige og den kan kun køre WEP, og så kan den kun køre 802.11b. Det må vel være et nyt netkort.
Avatar billede boeglund Nybegynder
16. august 2006 - 15:05 #7
ok, jeg må have fat i et nyt kort så.. Tak for hjælpen