Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
15. august 2006 - 10:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

færdselstavler+parkering

Jeg er lige blevet vækket af politiet. Min bil holdt parkeret midt i et vejarbejde og jeg kunne se frem til en bøde. Mit probleme er at jeg ikke mener jeg har parkeret ulovligt.

Er det tilladt at parkere foran en spærretavle? den der hedder o43. Den er rød og hvid stribet, og markerer starten på et vejarbejde og hvilken retning man skal passere den.

Så vidt jeg ved må man da gerne parkere foran den...
Avatar billede mash Mester
15. august 2006 - 10:45 #1
øhhh hvis du spærrer udsynet til tavlen så må du ikke...

ellers skulle der ikke være noget ,ikke at jeg ved en masse om det men har lige taget kortet :P
Avatar billede cpacan Nybegynder
15. august 2006 - 11:03 #2
Hvis du spærrer for tavlen, Færdselsloven §29, pkt. 4, parkerer du ulovligt.

http://www.sikkertrafik.dk/db/files/sp_faerdselslov_2003.pdf
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
15. august 2006 - 11:12 #3
Den paragraf kommer ikke til at gælde. jeg har ikke spærret for afmærkningen. Der holdt endda en bil mellem mig og skiltet da jeg parkerede. Der var god plads! jeg kan ingen steder i loven finde noget om at jeg har holdt ulovligt. Håber jeg kan overbevise politiet om det samme... De har ændret på afmærkningnen nu - og jeg var ikke ude og tage et billede i nat :-(
Avatar billede mash Mester
15. august 2006 - 11:23 #4
Uden dokumentation opnår du ikke det store...
Avatar billede ravnemor Juniormester
15. august 2006 - 12:44 #5
Ved du hvem der ejer bilen der holdt foran ? Du kan måske høre ham om han også har talt med politiet, og få hans version og støtte til sagen.