Avatar billede eyesonly Nybegynder
15. august 2006 - 08:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der har erfaringer med udsendelse af nyhedsmails?

Hej

Jeg er igang med et projekt med udsendelse af markedsføringsmails. Projektet kan opdeles i 2.

1: Vi har et website med ca. 500 brugere, der i gennemsnit har en kundedatabase på ca. 30 kunder (ca. 15000 kunder i alt). Til dem har jeg lavet et online system i asp, der benytter JMail (kender ikke versionsnummeret).

2: Vi vil kunne sende til samtlige kunder i deres kundedatabase 15000 stk. på en gang. Desuden har vi vores egen kundedatabase på ca. 2000 stk. som vi skal sende til. Til dette havde vi overvejet at bruge samme online system i asp og med JMail.

Vi har en xchangeserver 2003, som sører på en Windows Server 2003 på en sprtiny kraftfuld server. Vi har en 2Mbit/2Mbit garanteret bredbåndsforbindelse.

Mine spørgsmål er, hvad vil det kræve at udsende så mange mails uden fuldstændig at blokere for alt andet mail traffik i et par dage?

Er Internetforbindelsen stor nok?

Er det godt nok at udsende så mange mails med JMail eller findes der bedre asp komponenter til det?

Skulle vi evt. overveje at bruge et program til at udsende mails i 2. del af projektet?

I så fald har vi et program der hedder TurboMailer, men er der andre programmer der er bedre egnet?

Håber der er en venlig sjæl der har gjort sig erfaringer med det.
Avatar billede eyesonly Nybegynder
15. august 2006 - 08:21 #1
I må undskylde alle stavebøfferne, men det er stadig tidligt på dagen :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2006 - 09:42 #2
Hvis i skal udsende nyhedsmail og i vil lave et system hvor folk selv kan til og framelde, så findes der allerede systemer der kan dette. Qmail (til linux) med en plugin er helt fantastisk til den slags, alt til og frameld sker hos brugerne og i kan koncentrere jeg om indhold og nyheder, smart.

Hvis du vil vide mere om denne løsning, så har jeg vejledninger til hvordan det hele sættes op, som jeg gerne mailer til dig.
Avatar billede eyesonly Nybegynder
15. august 2006 - 11:31 #3
Ja, men vores webserver kører beklageligvis også på en Windows Server (2000). Desuden er jeg ikke så meget inde i Linux. En sidste lille tilføjelse er at Mails'ene går ud til forskellige lande, så det skal være muligt at skelne mellem forskellige sprogversionerede mails. Mails'ene er allerede designet af en prof, så det eneste jeg koncentrerer mig om er udsendelsen.
Avatar billede eyesonly Nybegynder
07. september 2006 - 14:00 #4
Synes ikke jeg fik noget svar jeg kunne bruge, beklager.