Avatar billede heyn Nybegynder
14. august 2006 - 15:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få Apache til at køre i wwwroot

Hej Alle.
Jeg har lige sat Apache op på min Windows XP ved hjælp af installer.
Nu vil jeg ændre i httpd.conf således at documentroot = C:\Inetpub\wwwroot. Så skal jeg nemlig ikke have 2 sæt af websider når jeg kører Apache / IIS.
Problemet er at Apache gerne vil åbne min testside når den er placeret i den oprindelige mappe C:\Programmer\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs, men ændringen til den nye sti giver mig fejl 403 - Jeg har ikke ret til at se siden.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Christian
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2006 - 17:00 #1
Har du både Apache og ISS ?

så læs her :

http://www.kruse-net.dk/2006/01/03/apache-rewriteproxy/
Avatar billede heyn Nybegynder
15. august 2006 - 10:25 #2
Problemet har intet med portnumre at gøre. Apache anvender allerede port 80.
Det går som nævnt fint når "test.html" placeres i Apache's default mappe
C:\progr....\htdocs\.
Jeg løste problemet ved (et tilfælde) at sætte <directory "C:/inetpub/wwwroot"> istedet for "C:/programmer/Apache/htdocs".

Ved du noget om hvordan jeg skal konfigurere Apache så den anvender PHP?

M.v.h. Christian
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2006 - 10:43 #3
Skal vi så ikke lige lukke ???
Avatar billede hinnerup Nybegynder
04. september 2006 - 21:54 #4
En beskrivelse af din løsning er i lidt mere formaliseret form på http://www.hinnerup.net/2004/articles/apache/ - desværre har jeg aldrig fået taget mig sammen til at lave en beskrivelse af opsætningen af PHP, men der er nu utallige af dem derude, på engelsk i hvert fald.

/Tobias
Avatar billede heyn Nybegynder
09. november 2006 - 13:13 #5
Ja nu skal vi lukke. Undskyld forsinkelsen.
Lægger i et svar.
Mvh Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
17. februar 2008 - 09:55 #6
Nå - Det vil i ikke.
Så må jeg jo selv gøre det.