Avatar billede jebaje Nybegynder
09. august 2006 - 18:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Genskabe data fra harddisk

Lige et hurtig spørgsmål.

Er det muligt at genskabe en fil fra en harddisk, selv om der er blevet smidt et nyt image på disken.

Scenarie:
En 40GB IBM deskstar disk installeret med win2000. Disken indeholder en NTFS partition. I denne windows installation er installeret noget software, som har lagret vigtige filer lokalt.
Nu bliver der så smidt et nyt image (Norton Ghost) på disken. Maskinen kører nu Windows XP, stadig på en enkelt NTFS partition. Efterfølgende ærgrer man sig gul og grøn over at man glemte at lave backup af de nævnte filer.
Det er meget vigtige filer. Er der overhovedet nogen mulighed for at få genskabt filer fra den tidligere win2000 installation, eller er alt håb ude. Er der nogen der kender til nogle firmaer der praler med at kunne gøre dette?
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. august 2006 - 18:03 #1
GetDataBack kan måske klare det for dig.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 18:03 #2
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. august 2006 - 18:03 #3
ellers som peet49 siger getdataback
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 18:09 #4
Eller prøv TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede zynzz Praktikant
09. august 2006 - 18:23 #5
Hvis filerne stadig findes på disken, kan du finde dem med et af disse programmer:

http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwdatarecovery.html
Avatar billede tiger_dk Mester
09. august 2006 - 19:03 #6
har haft det samme problem, se her http://www.eksperten.dk/spm/689012 , GetDataBack fik det tilbage for mig !!
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 20:43 #7
RESPONS !!
Avatar billede tiger_dk Mester
18. august 2006 - 22:35 #8
Ja endligt, fik du datene recoveret eller hvad skete der ?
Avatar billede jebaje Nybegynder
18. august 2006 - 22:43 #9
Undskyld. Da det var meget vigtige filer valgte jeg at sende disken ind til et firma der har specialiseret sig i recovery. De anbefaler jo (naturligvis) at man ikke selv begynder på noget, da det kan gøre større skade end gavn. Jeg skal nok fortælle hvad resultatet bliver. Tak i øvrigt for de mange links.
Avatar billede tiger_dk Mester
18. august 2006 - 22:49 #10
velbekomme, held og lykke med genskabene af dataene ! Må man spørge hvem var det firma, du sendte diske ind til ? Var det dem du købte den af eller hvad ?
Avatar billede jebaje Nybegynder
18. august 2006 - 23:20 #11
Disken er hos DKC data på frederiksberg. De ser ud til at vide hvad de har med at gøre. Nu afventer jeg dommen. Om det overhovedet kan lade sig gøre, samt hvad det vil koste.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 23:24 #12
Jeg håber ikke du føler dig fornærmet når jeg finder det ejendommeligt at du tilbyder 15 (femten) point for hjælp til at gendanne data du er villig til at betale tusinder af kroner for - det er godt nok usædvanligt
Avatar billede jebaje Nybegynder
18. august 2006 - 23:36 #13
Jeg er ikke fornærmet nej, og kan godt se hvad du mener.
Nogen er nok mere interesseret i point end mig. Pointene her betyder intet i forhold til mine data. Kan såmænd godt oprette et spørgsmål med flere point, som du kan få hvis det er det du ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2006 - 07:07 #14
Nu skulle min bemærkning bemærkning ikke forstås på deb måde, men noget siger mig at du slet ikke prøvede nogle af de mulighedet der blev foreslået
Avatar billede tiger_dk Mester
19. august 2006 - 10:42 #15
som helgec skriver: jeg finder det ejendommeligt at du tilbyder 15 (femten) point for hjælp til at gendanne data du er villig til at betale tusinder af kroner for - det er godt nok usædvanligt ! Du spilder din og vores og din tid på nogen til ingen verdens nytte ! Prøvede du overhovedet nogen af de forslag vi forslog inden du sendte disken ind ??
Avatar billede jebaje Nybegynder
19. august 2006 - 11:36 #16
Nå nå nå. Hvis I lige læser det oprindelige spørgsmål igen ....
Så ser I jo, at rent faktisk gik mit spørgsmål på om der var nogen der kendte til nogle gode firmaer, der har specialiseret sig i at få genskabt data. Naturligvis kunne jeg bare google på det, men det kunne jo være nogen herinde havde specielle erfaringer de ville dele. De er jo meget ofte guld værd. Det var der så ikke nogen der havde.
Så på sin vis kan man jo sige at mit spørgsmål slet ikke blev besvaret, selvom jeg som tidligere nævnt er glad for de alternative løsningsforslag I giver. Jeg håber dog ikke at det er et krav herinde at man afprøver alle de forslag der stilles. Da der ikke kom noget svar på mit spørgsmål måtte jeg istedet ringe rundt til nogle firmaer jeg havde googlet mig frem til, og på den måde vurdere min tiltro til deres professionalisme. Hvis mine data ikke havde været så pokkers vigtige, så havde jeg sikkert i stedet forsøgt mig med nogle af de programmer I foreslår.
Misforstå mig ikke. Jeg synes eksperten er et herligt sted, og jeg har altid haft gode erfaringer. Derfor synes jeg også det er lidt ærgeligt at det nu skal drejes over på at jeg er nærig med point, og spilder andres tid. For sådan opfatter jeg det slet ikke. Iøvrigt kan jeg jo slet ikke afgive nogle af de 15 (femten) point, da I alle har svaret med kommentar. Sådan som dette ser ud til at udvikle sig, så vil jeg meget gerne lukke spørgsmålet, men hvordan kan jeg det når der ikke er afsendt svar?
Avatar billede jebaje Nybegynder
18. november 2006 - 22:27 #17
lukkes nu