Avatar billede nita13590 Nybegynder
09. august 2006 - 11:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Porno filter

Vi har netop fået installeret bredbånd og er en del personer i husstanden som deler den samme pc. Nogle af brugerne er børn og vi vil gerne have et pornofilter på deres brugerkonti. Er det muligt at udvælge en eller flere konti på den samme pc og sætte disse op med pornofiltre? Så vidt jeg forstår er der en mulighed, hvis man opretter en konto med begrænsede rettigheder? (vi har windows xp). Jeg har også læst at man kan sætte Explorer op til at filtrere uønskede sider fra men at dette ikke er særlig effektivt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2006 - 12:27 #1
Kik på enologic der oprindeligt er et dansk firma der nu er opkøbt af Daneware

http://enologic.com/

Der findes også en del udenlandske alternativer, prøv at søge i google med Cyber nanny, Net sitter, parental control
Avatar billede nita13590 Nybegynder
09. august 2006 - 12:44 #2
Tak for svaret, jeg ved godt der er en del programmer man kan købe til installation på pc'en, men det er kun nogle af vores brugerkonti der skal filter på, og hvis man installerer et af disse programmer er det vil hele pc'en/alle konti der kommer filter på? Derfor var jeg også interesseret i at vide om kan kunne gøre noget med en konto med begrænsede rettigheder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. august 2006 - 12:55 #3
Hvis nogle af programmerne kan dette, så er det enologic men jeg er langt fra sikker. En sådan filtrering er ikke hel let at gøre.

Dels er der selve porno filtreringen og derefter filtreringen på brugere. De fleste firewalls (som dette jo er et eller andet sted) filtrere på IP adresser.

Prøv at kontakte Daneware og spørg
Avatar billede zynzz Praktikant
09. august 2006 - 18:13 #4
Der er noget der hedder klassifikationsfilter i IE, du kan bare sætte password på de klassifikationssider du kan finde det her:

Åben IE (Internet Explorer) klik på fanebladet funktioner -> internetindstillinger -> derefter på fanebladet indhold -> under rubriken klassifikationer klikker du på aktiver, så er det bare at sætte på hvad man vil have.. :)
Avatar billede cpacan Nybegynder
10. august 2006 - 21:18 #5
http://www.accessproxy.dk/ er også en mulighed - dansk, og gratis for private, så er det muligt at teste, om det er brugerniveau eller for hele maskinen. Ellers kan jeg tilslutte mig Enologic.
14. februar 2012 - 09:28 #6
Hvis man ønsker et effektivt TLD filter, hvor man ikke kører igennem en proxy, skal man prøve vores nye webfilter.dk.

Det sikre på TLD (top level domain), ved at ændre DNS opsætninge på sin computer eller router. Derved sænkes hastighede ikke generelt da alt trafik kører som normalt.

Vi kan filtrer en masse standard sider med hensyn til porno, voksenindhold, spille sider og shoppingsider. Desuden kan vi sikre mod betalings gateways, således at indkøb forhindres.

Filteret kan deaktiveres i en tidsbegrænset periode hvis man har en password. Sider kan desuden tilføjes on the fly.

se mere på vores webside http://webfilter.dk