Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2006 - 18:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

håbløse spam mails

Jeg får ofte mails fra ukendte afsendere. Jeg er meget irriteret over at jeg hver gang jeg modtager disse skal føje dem til UØNSKET MAIL. Jeg er godt klar over at man kan indstille outlook til at smide denne type mails direkte til slettet post, men outlook kan ikke altid se hvad der er ønsket og uønsket mail. Også programmet mail-washer kræver jo at jeg skal bruge tid på at overblik over hvilke mails jeg ønsker/ikke ønsker.

Hvad pokker gør man ved disse "spam" mails for at slå dem ihjem?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
08. august 2006 - 18:46 #1
Du kan goere forskellige ting, f.eks. skifte til en anden email klient som Thunderbird som har bayes filter indbygget. Du kan ogsaa se om du kan finde et plugin til outlook som kan hjaelpe dig, bl.a. er der vist noget der hedder spamfighter der kan bruges, men har ikke selv proevet dette.
Den bedste loesning vil uden tvivl vaere at du benytter en professionel loesning istedet, dvs. at du ikke selv skal staa for filtreringen.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2006 - 19:48 #2
ok, kunne være en idè. Spamfighter har jeg tidligere benyttet, men programmet konfliktede ofte, så det benytter jeg ikke længere.
Foreløbig tak for svar.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. august 2006 - 21:16 #3
Der findes mig bekendt ikke nogen god løsning...

Da jeg havde Stofanet brugte jeg deres Safemail mulighed - det sletter spam før det havner i min mailboks - noget andre programmer ikke kunne.

Tjek om din udbyder tilbyder dette :)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
16. august 2006 - 10:11 #4
Ser dog ud som om spamfighter fungerer bedre nu end før. I får tak for jeres indlæg.
Ønsker I poing ?
Avatar billede kmjk Nybegynder
23. august 2006 - 08:40 #5
Vi bruger TDC mailfilter på arbejdet. Den fjerner mange spam-mails, men når de sender et billede af noget tekst, med tilbud om aktier, medikamenter osv. kommer det selvfølgelig stadig ind.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
23. august 2006 - 08:53 #6
ok tak for indlæggende. Lukker spørgsmålet nu:)