Avatar billede paw_jensen Nybegynder
07. august 2006 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

udsving i ping på LAN

Ohøj!

Jeg har lidt periodisk knas med at få 2 pc’ere til at snakke sammen.

De er linket op med kabel via router – problemet er at forbindelsen er meget ustabil – svartiderne svinger meget, nogle gange får jeg ping på 1 og andre gange på 1000. Når man forsøger at gå i delte mapper er der som regel altid lang svartid indtil man er inde i mappen, så går det hurtigt med at åbne filer osv. (fra den pc hvor filerne ikke ligger).

LAN Spil starter typisk med meget højt ping og falder så stille og roligt. Problemet er der uanset om routeren er tilsluttet internettet eller ej.

Nogen der har et godt råd?
Avatar billede darrich Novice
07. august 2006 - 14:07 #1
Hvad operativsystem kører pc'erne?
Er de sat op i en workgroup?
Hvad netkort bruger du?
Hvad er det for en router?
Får netkort ip-adresser via DHCP på routeren?
og anvender DNS på routeren?

Sandsynligheden taler for et dårligt netkort.
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
10. august 2006 - 08:53 #2
XP pro og XP
ja - MShome standard opsætning
onboard på begge - det har virket perfekt tidligere?
Router er en Hawking - men skifter jeg til en Belkin 125G (stadig kablet) er det, det samme.
opsætningen står hele vejen igennem til automatisk registrering.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
10. august 2006 - 08:56 #3
kunne godt lyde som et dårligt kabel måske
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
10. august 2006 - 23:02 #4
Hvordan kan jeg nemmest måle kablet ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
14. august 2006 - 09:57 #5
ved at prøve at bruge nogle andre :) er jo heldigvis ikke så dyre
Avatar billede paw_jensen Nybegynder
07. juni 2012 - 22:07 #6
-