Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
07. august 2006 - 12:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tray icon uden window

Hejsa,

jeg er ved at lave en C/C++ applikation i Visual Studio 2005 og har lidt problemer med tray icons.

Jeg vil gerne have et program uden et main window. Hvordan kan jeg lave et tray icon uden brug af MFC, der ikke har et main window. Det er lykkedes mig at lave et, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg registrer/handler musseklik og lignende. Nogen der har erfaing med dette?

Mvh. Søren
Avatar billede jpk Nybegynder
07. august 2006 - 12:41 #1
Lav et vindue alligevel, så du kan modtage messages, men lav det ikke synligt.
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
07. august 2006 - 14:32 #2
Ja men der må da være en måde at lave en message handler uden at lave et egentligt vindue?
Avatar billede jpk Nybegynder
07. august 2006 - 14:49 #3
Jo, men ikke en windows message handler...
Men ovenstående forslag virker fint, har selv brugt det.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
08. august 2006 - 00:33 #4
Du kan vel bare lave en loop med GetMessage og håndtere beskederne i loopen og ikke sende dem videre.
Avatar billede jpk Nybegynder
08. august 2006 - 07:55 #5
Når man opretter et taskbar ikon (v.h.a. Shell_NotifyIcon), skal man angive hvilket vindue (HWND) der skal modtage messages. Vinduet behøver dog ikke være synligt.
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
29. november 2006 - 12:25 #6
Smid et svar hvis i vil have lidt point :)
Avatar billede jpk Nybegynder
29. november 2006 - 12:40 #7
okay...