Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 11:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

nogen der kan fortælle mig hvad der er galt med denne kode?

nogen der kan fortælle mig hvad der er galt med denne kode? og evt. rette det?

<?php

/* include edit.php (variables) */
$include = "mysql/mysql.php"; include($include);

/* connect to mysql */
$db_variabel = mysql_connect("$host","$bruger","$kodeord") or die(mysql_error());
mysql_select_db("$database", $db_variabel) or die(mysql_error());

/* fetch ip variable */
$ip = gethostbyname($REMOTE_ADDR);

/* check if user is banned */
$currenttime = date('d/m/Y h:i:s');
$sqlquery = mysql_query("SELECT * FROM ban WHERE ip='$ip' AND expiration>'$currenttime'") or die(mysql_error());
$check = mysql_fetch_row($sqlquery);
if ($check != NULL) {
  /* user is banned */
    header("Location: userbanned.php");
  }

?>
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 11:38 #1
Ud over du skal kalde dine server variabler som $_SERVER og måde ar lægge dato/tid i database bestemt ikke er smart, så ikke noget.
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 11:43 #2
Ville nok lave det sådan her:
/* include edit.php (variables) */
include("mysql/mysql.php");

/* connect to mysql */
$db_variabel = mysql_connect("$host","$bruger","$kodeord") or die(mysql_error());
mysql_select_db("$database", $db_variabel) or die(mysql_error());

/* fetch ip variable */
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

/* check if user is banned */
$sqlquery = mysql_query("SELECT NULL FROM ban WHERE ip='".$ip."' AND expiration > NOW()") or die(mysql_error());
if (mysql_numrows($sqlquery) != 0) {
    /* user is banned */
    header("Location: userbanned.php");
}
Hvor expiration så er en datetime type i SQL og ikke lægge host i databasen (nummer et den kan skiftes og nummer to det kræver en del hvis der er mange hits) dvs dropper gethostbyname.
Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 11:52 #3
det er iorden men hvis nogen er banned kommer de IKKE til userbanned.php?
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 13:41 #4
Læs hvad jeg skriver omkring SQL. Du har nok ikke ændret expiration plus du også skal ændre det hvor du sætter folk i ban...
Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 14:35 #5
hva'? du skrev en kode og den brugte jeg..?
Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 14:35 #6
og den kode virker ikke
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 14:46 #7
JO DEN GØR!!!! Du skal rette din database!
Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 15:01 #8
til hva'?

så skriv sql koden!
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 15:03 #9
Så skriver jeg det igen (copy paste fra 11:43):
Hvor expiration så er en datetime type i SQL og ikke lægge host i databasen (nummer et den kan skiftes og nummer to det kræver en del hvis der er mange hits) dvs dropper gethostbyname.
Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 16:17 #10
du skrev også en kode! havde du ikke rettet det i den?
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 16:32 #11
Jo SÅ DEN VIRKER, men det kræver du læser hvad du skal gøre med din databse og med resten af din kode!

for du tror åbenbart at SQL kan lave en WHERE december > jaunuar... det kan SQL ikke...
Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 18:38 #12
meen jeg kan ikke heelt forstå det! send sql fil?
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 18:43 #13
Så skal jeg gætte hvordan din SQL ser ud? Hvad med du sender din, så jeg kan rette den?
Avatar billede mpagh Nybegynder
07. august 2006 - 20:15 #14
hmm hvornår skrev jeg det?
Avatar billede iss Novice
07. august 2006 - 21:27 #15
Det har du netop ikke, det er det der er problemet....
Avatar billede mpagh Nybegynder
08. august 2006 - 22:09 #16
jeg er MEGET forvirret jeg lukker bare nu..:S (undskyld iss)
Avatar billede iss Novice
09. august 2006 - 11:49 #17
I det mindste give link til spørgsmålet når du skriver sådan en gang crap i karma. Så folk kan se hvis skyld det er du er forvirret.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
09. august 2006 - 11:54 #18
forvirret? over hvad? iss har da skrevet det så nemt at "alle" kan forstå det *shrug*

Bare ændre en ting i dine sql database og så bruge den kode han skrev