Avatar billede amd64bit Nybegynder
07. august 2006 - 10:30 Der er 6 kommentarer

hjælp ! aktiv systemproces bruger alt mit cpu

heej... min pc arbejder på højtryk hele tiden ...
når jeq går ind i joblisten kan jeq se at det er aktiv systemprocess der bruger ca. fra 60-95 af mit cpu !!!

hvad skal jeq gøre ?
kan ikke en gang høre musik så hakker det :/
Avatar billede amd64bit Nybegynder
07. august 2006 - 10:32 #1
har samme problem som ham her : http://www.eksperten.dk/spm/535761
Avatar billede amd64bit Nybegynder
07. august 2006 - 10:46 #2
men har så liqe fundet ud af at det skal den åbenbart....
men men comp er blevet langsom... oq bruger 580mb i sidefilforbrug
Avatar billede hcma Novice
07. august 2006 - 11:24 #3
du skal da være glad for at Aktiv Systemprocess bruger 60-95%,da det er udtryk for hvormeget du har ledigt; altså kan bruge løs af.
Det er meget dårligt oversat fra engelsk, hvor det hedder  Idle Systemprocess og Idle = Ledig/tilgængelig

ang. sidefilen:  Den som standard sat til at svinge mellem 1,5 til 3 gange de fysiske ram.  Hvis du har mange fysiske ram, kan du prøve at tvinge/indstille systemet til at køre med f.eks. 256 mb som min. og max.
Jo flere ram, jo mindre behov er der for sidefilen, men XP døjer somme tider med at kende forskel på fysisk og virtuel hukommelse, så prøv dig frem.
Avatar billede amd64bit Nybegynder
07. august 2006 - 11:54 #4
jamen det løser jo ikke problemet ? !!!
Avatar billede hcma Novice
07. august 2006 - 12:11 #5
1. afinstaller og geninstaller din musikafspiller
2. check dine ram  http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31
3. opdater driver til dit lydkort
4. check for varme
5. o.s.v........
Avatar billede stig3 Mester
07. august 2006 - 20:03 #6
Prøv en clean boot:
- Start->Kør
- Skriv mscinfog og klik OK
- Under tjenester sætter du hak i "skjul MS tjenester" og deaktiverer alle
- Under startup klikker du deaktiver alle
- Klik OK og lad maskinen genstarte.

Hvis det hjælper kan du slå tingene til igen efter tur til du finder ud af hvad problemet skyldes.