Avatar billede leoness Nybegynder
06. august 2006 - 21:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Xbox-spil i PAL til NTSC

Jeg har just købt Doom3 - Special edition, til Xbox, som en gave til en ven i USA.
Så opdager jeg jo lige, at der står PAL oppe i højre hjørne af spillet, og bliver lidt klam i hænderne. For Amerikanerne kører jo med NTSC på deres TV.

Jeg undersøgte lidt mht. om spillet ville kunne køre på den Amerikanske Xbox overhovedet, og fik at vide, at Xbox'en sagtens kunne læse både PAL on NTSC spil - problemet var TV'et.

Så nu vil jeg lige høre... findes der ikke nogle omformere som kan lave signalet fra spillet om til NTSC, så det kan ses på TV'et?
Jeg ved de kan købes online på websider som ligger i udlandet, men jeg ville nu helst købe den herhjemme.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. august 2006 - 22:27 #1
Det er KONSOLLENS opgave at outputte i rigtigt format, ikke spillets - det er i sig selv uafhængigt af dette. Det er derfor ikke det der skaber problemet.

Nu ved jeg ikke lige om der er tale om XBox eller XBox 360, men førstnævnte er ikke regionsfri, og på sidstnævnte er det kun nogle spil der er det. Derfor er det langt fra sikkert at hans konsol vil køre spillet.

Ud fra det jeg kan finde frem til, vil den amerikanske udgave af Doom 3 til XBox 360 gerne køre på alle regioner, men jeg kan ikke garantere det rent faktisk er tilfældet - er det sandt, skulle den europæiske dog også kunne køre på den amerikanske.

Skulle du være så uheldig at det IKKE kan køre, er det nok nødvendigt at modificere hans konsol så den ignorerer regionen ved at installere en ny chip - de findes til den almindelige XBox, men garantien ryger jo, og jeg har ingen anelse om det findes til XBox 360.

Den sikreste metode er at returnere det spil du har købt, og så købe det fra Amerika (evt. få det sendt direkte til ham) - så er du nemlig sikker på der ikke bliver bøvl med regionen.
Avatar billede leoness Nybegynder
24. februar 2007 - 14:35 #2
Afsluttet
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. februar 2007 - 15:31 #3
Jamen, det havde da været vældig rart om man havde fået lidt respons... >_>