Avatar billede gipa Nybegynder
06. august 2006 - 21:02 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Bygge hjemmeside med mange funktioner - smart system/CMS/noget?

Hey!

Jeg har en hjemmeside, der skal udbygges med en masse funktioner. Jeg har flere gange sat nogen i gang med det, men det løber altid ud, fordi de får for travlt...

Derfor er jeg nu på jagt efter et system med en masse funktioner, så jeg selv kan få siden ordentligt i gang.
Jeg har et overfladisk kendskab til programmeringsprincipper, og et rimeligt kendskab til hjemmesider. Så det skal helst ikke kræve den helt store programmeringsviden, men jeg læser gerne en tyk manual, hvis det kræves. Nu SKAL den hjemmeside gøres rigtig god...!

Prismæssigt må det gerne koste et overskueligt beløb, enten som engangsbeløb eller hver måned, bare jeg ikke skal op med 10-50.000 på én gang.

Jeg skal bruge:
- Ubegrænset antal sider, hvor jeg kan lægge tekst og billeder (ja ja, det giver sig selv... Men nu står det på listen.  ;o)
- Debatforum
- Chat
- Opslagstavle
- Nyheder
- Nyhedsbrev
- En mindre butik (helst med online betaling, men det er ikke et krav)
- Login for brugerne (med en brugerdatabase hvor jeg selv kan oprette felter, og valgmuligheder for enkelte felter (så brugerne eksempelvis kan vælge deres interesser på en liste). Jeg skal desuden kunne skrive ind, hvad de har betalt for og til hvad dato (indtil videre kun med to varer, så det er en mulighed at jeg laver to afkrydsningsfelter og et lille felt ud for hver, hvor jeg skriver udløbsdato. Men i så fald har jeg også brug for en reminder hver gang en brugers udløbsdato udløber, og enkelte funktioner skal kun være tilgængelige for brugeren, hvis jeg har valgt det i de felter). Jeg skal desuden kunne deaktivere en konto.
- Mulighed for at brugerne kan oprette deres egen præsentationsside og deres egen lille butik (det er de to varer, jeg skal kunne se om de har købt, og hvor længe de har betalt for)
- Meget gerne ekstra funktioner, eksempelvis at brugerne kan udvælge andre på siden som deres "venner/netværk", og altid kan se hvem af dem der er online, og evt. sende dem en besked via siden, der så popper op på "vennens" side

Kender I et system/CMS/et eller andet, der kan opfylde de funktioner? Jeg har set mig lidt om, men indtil videre uden held...

Håber på jeres kloge ord...  :o)
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
06. august 2006 - 21:14 #1
1 system ? umuligt er nok en god betegnelser

Du skal bruge en 5-10 forskellige system er til dette ;) Og du beder jo pratisk talt om funktioner for flere millioner kroner i udvikling.

Travlt er nok også reeet dårligt, da det vil tage et par måneder at configurer alle systemerne sammen.

Kloge ord: Giv up, og find på noget mindre, eller begræns dig ret så meget.
Avatar billede gipa Nybegynder
06. august 2006 - 21:46 #2
Hmmm... Æv...
Ikke lige de kloge ord, jeg havde håbet på...  ;o)

Jeg havde ellers hørt at det kunne gøres i Typo3, som skulle være rimelig overskueligt? Som sagt ved jeg godt lidt om programmering, men det er bestemt ikke tilbundsgående... Men hvor meget skal man kunne for at bruge det?

Jeg havde godt regnet med at der ikke er et færdigt system, der kan det hele. Men er det virkelig helt umuligt at lave sådan en side uden at være programmør...?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. august 2006 - 23:50 #3
Postnuke.com kan meget af det du vil, med undtagelse af butiks delen
Avatar billede danish1977 Nybegynder
07. august 2006 - 09:36 #4
Prøv evt. www.PHPFusion.dk Det letteste open-source-CMS til dato.
Kontakt mig evt. på soeren@mit-sted.dk for mere information og hjælp (Har lavet flere løsninger af din slags, måske jeg kunne være dig behjælpelig.)
Lidt sider bygget i PHP Fusion:
www.phpfusion-mods.dk (Min egen supportside med 2300+ brugere)
www.mit-sted.dk: min egen test-hjemmeside
www.aupairs.dk
www.koiklub.dk

Noget du kan lide, så er det muligt at hente en brugerhåndbog på www.phpfusion.dk i PDF-format - et mesterværk med alt du behøver - alternativt, send mig en mail, så kigger jeg gerne på sagen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. august 2006 - 13:30 #5
Du skal være velkommen til at oplyse en mail, så kan jeg evt. sende dig et tilbud, det er naturligvis ikke gratis, men det kan være vi sammen kan finde en prismodel der passer os begge.
Avatar billede gipa Nybegynder
10. august 2006 - 09:48 #6
Wow!

Jeg har leget lidt med PHP Fusion, og er meget imponeret over hvor simpelt og brugervenligt det er! Og håndbogen, der skridt for skridt har hjulpet mig med at få en side op at køre... Mmmm...  ;o)

Jeg har også fundet et par MODs og Infusions, der vil gøre siden endnu bedre. Men jeg har forgæves ledt efter en tilføjelse, der lader brugerne oprette en profil med billede og ekstra felter (hvor jeg kan oprette de felter, jeg ønsker), og et system der gør at jeg kan holde styr på betalinger/abonnementer.
Der er lavet så mange tilføjelser at det næsten MÅ være lavet... Men jeg kan ikke finde det. Søger jeg forkert?
Avatar billede danish1977 Nybegynder
10. august 2006 - 13:39 #7
Du har fået svar pr. mail - lad os fortsætte snakken om Fusion der, ellers bliver det en lang tråd herinde :o)
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
15. august 2006 - 16:04 #8
prøv Mambo CMS det er gratis og udvikles hele tiden med nye plugins, addons og mods. Det skulle da hjælpe dig godt hen af vejen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. august 2006 - 16:37 #9
Der er forresten også Xoop, det er det de bruger på www.cw.dk
Avatar billede danish1977 Nybegynder
12. september 2006 - 14:31 #10
Fundet ud af noget? :o)
Avatar billede gipa Nybegynder
30. december 2006 - 21:59 #11
Takker for hjælpen! Undskyld den sene lukning af spørgsmålet...

:o)