Avatar billede evildoctor Praktikant
06. august 2006 - 17:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken GPS

Jeg skal til at have ny GPS. Kører pt med en Ipaq 2210 med en ældre version af TomTom. Stikkene er ved at være lidt ustabile, ved ikke om det skyldes selve Ipaq'en eller kablerne.
Anyways. Vil alligevel gerne have et nyt system med nyt software.

Det jeg leder efter må gerne være en af de her integrerede enheder som kan tages med fra bil til bil. Da jeg kører i en bil med atermisk forrude, er jeg desuden afhængig af at kunne bruge en extern antenne, evt via bluetooth.

Jeg ved ikke hvilken software jeg vil have. Er egentlig ikke vildt imponeret over TomTom. Har lidt overveje Navtech. Men vil gerne høre jeres erfaringer med nye udgaver af forskelligt software.
Kravene opsummeret;

-Transportabel enhed
-Mulighed for extern antenne, evt bluetooth.
-Stor intern hukommelse (5+ GB)
-Mulighed for kortlæsning (SD/CF) så den kan bruges til lagring af billeder fra digi-cam, mp3'er mm.
-Så stor skærm som muligt, i så lille kabinet som muligt :)
-Skal have kort over hele EU som min.

Prisen er som sådan ligegyldig sålænge ovenstående er opfyldt.
Modtager også gerne links til GPS-communities, helst danske.
Avatar billede bredker Nybegynder
06. august 2006 - 18:25 #1
nu bruger jeg selv dagligt både tomtom go og en garmin , har kun erfaring med de 2
her er tomtom go langt den bedste , det er sjældent den ikke kan klare en opgave ( vi snakker om 10 - 30 fors. destinationer dagligt )
derimod er garmin rent ud sagt noget lort
for det første er der langt fra de funtioner i den som loves af garmin
derudover er det tit den slet ikke kan finde selv gamle adresser , laver mange fejl under kørslen , samt den tit vælger omveje op til 10 km ( altid de helt små veje og markveje ) og mange adresser udenfor bygrænsen stopper den tit op til 2 km før man er ved det rigtige nr
Avatar billede evildoctor Praktikant
06. august 2006 - 18:38 #2
Hvilken TomTom Go er det du bruger, og hvilken Garmin??

Jeg har selv kigget lidt på Garmins Nüvi 360 som angiveligt skulle være rigtig god.
Jeg syntes nemlig at min TomTom (version 3) har netop det problem du angiver med din garmin, nemlig at den sender mig ud på frustrerende omveje, og tit har svært ved at finde adresser.
Oplever også hvis jeg kører i tæt bebyggelse, ex. Vejle og Århus centrum, at den taber satelliterne, men det har selvfølgelig ikke noget med softwaren at gøre!
Avatar billede evildoctor Praktikant
06. august 2006 - 18:38 #3
Har du nogen erfaring med externe antenner??
Avatar billede bredker Nybegynder
06. august 2006 - 18:48 #4
tomtom go 700 og garmin nordic 310
har ikke prøvet med ekstern antenne
garmin taber meget tit signalet , nu har jeg prøvet i en periode ( for at teste ) at køre med dem begge samtidigt , og garmin har givet ca 45-60 min ekstra kørsel på en dag ( køre tit 12 - 14 timer )så det bliver til meget på et år
Avatar billede evildoctor Praktikant
06. august 2006 - 19:20 #5
Så TomTom go 700 er slet ikke noget dårligt bud ;)
Syntes bare det er et stort lokum 8/

Men, til syvende og sidst handler det jo om funktion fremfor æstetik.
Avatar billede bredker Nybegynder
06. august 2006 - 20:16 #6
den er jeg rigtig godt tilfreds med
om den er stor eller ikke er jeg ligeglad med , for mig er det kvaliteten og hvordan den er at bruge i det daglige der tælder
med den kørsel samt størrelse på køretøjet jeg har, skal det bare fungere
Avatar billede evildoctor Praktikant
07. august 2006 - 10:33 #7
Tråden løbet død :(
Bredker smid et svar og du skal høste los points!
Avatar billede sb Nybegynder
07. august 2006 - 12:25 #8
Avatar billede bredker Nybegynder
07. august 2006 - 19:59 #9
kan da lige sige at jeg i dag har snakket med garmin , hol da kæ-- hvor var de ubehøvlede
og på trods af at jeg klagede over den 3 dage efter den blev købt , vil de stadig ikke bytte den , de vil have den ind til test i 14 dage
fik samtidig at vide at de nok ikke ville finde fejl , og jeg bare ville få den tilbage med besked om at der ikke er fejl på den

det kunne de sige , allerede inden de har kikket på den på trods af at de løbende er blevet oplyst om alle fejl der er kommet

så dem skal jeg ikke handle med mere
Avatar billede evildoctor Praktikant
08. august 2006 - 13:18 #10
Tak for inputs'ne!
Har faktisk luret lidt på TomTom GO 910 - det ser lidt sexet ud :)