Avatar billede hvid Nybegynder
14. maj 2001 - 02:15 Der er 7 kommentarer

Creative DVD-PC Encore

Jeg prøvede at installere et lille dos-program, der skulle gøre mit drev i stand til at skifte fra regions-kode 2 til 1.
Da programmet skulle installeres fra dos, gjorde jeg naturligvs det, men nu er det helt kaput :( :( :(
Jeg har kigget lidt frem og tilbage, men synes ikke rigtigt jeg kan finde løsningen.
Problemet består i, at jeg ikke kan få drevet til at køre ud - jeg kan desuden ikke vælge drevet i windows, selvom der ligger en dvd i.

Herunder står readme\'en til programmet jeg brugte -

          Down load procedure for PC  (Ver.3)

<Note>
  When you flash FW of DVD-ROM, please use utilitise in MS-DOS MODE or
  COMMAND PROMPT MODE.

<Connect DVD-ROM to PC>
  Default setting: drive on Master of Secondary IDE port.

<Option switch of V3FWMKE>
When enter \"V3FWMKE\" on the DOS prompt, help message appears as bellow.
Please add opion switch if drive is set except Master of Secondary.

Flash Write for MKEV3DVD 980402
usage:v3fwmke [-options ...] F/WFile BootFile HeaderFile
-P:Primary -S:Secondary or -$xxx:ide port base address  default:Secondary
-M:Master -L:sLave  default:Master
-C:\"*.MOT\" -> \"*.BIN\" Convert only
-Ofile:Odc file name
-Dfile:Dsc file name
-Ux:LUN  default:0
-A:set ControlByte \'A\' and offset 0
-.:debug mode

<Procedure to download>
  Please confirm following files are in same directry.
    a. B40D2_PP.MOT  (F/W file)
    b. V3FWMKE.EXE  (execute file)
    c. V1050.MOT    (F/W file : constant module)
    d. MKEV3DVD    (parameter file)

  Please use batch file T.BAT.
  T.bat is \"V3FWMKE B40D2_PP.MOT V1050.MOT MKEV3DVD\".
  This V3FWMKE will make the file B40D2_PP.MOT V1050.MOT MKEV3DVD integrate
  into one file. Then a command is issued from host PC for download to
  DVD-ROM and transfer F/W data.
  An indication on PC when this file is executed is as follows.

C:>V3FWMKE B40D2_PP.MOT V1050.MOT MKEV3DVD <Enter>

  Flash Write for MKEV3DVD 980402
  sum:xxxx(800-BFD)
  sum:xxxx(C00-FFD)
  sum:xxxx(1010-1FFFF)
  Program Change Command success
  Write Microcode Command ........ x.xxs success
  Read Microcode Command...........x.xxs success <== complete transferring
  Verify success
  Synchronize MIcrocode Command <== start to write into Flash ROM
  ( Check-sum data may be diferrence from actual value as indicated.)

After the process is completed with the above indication, the prompt is on PC.
You should power off/on in order to re-start DVD-ROM.

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig...
DVD-drevet er et creative PC-DVD Encore.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
14. maj 2001 - 02:24 #1
Er det et program der flasher en bios på dit drev?
Avatar billede dna Nybegynder
14. maj 2001 - 02:33 #2
lol.. hvis du har rodet med det firmware der er i drevet, så er der sq god mulighed for at du har ødelagt det...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
14. maj 2001 - 09:16 #3
har du prøvet at flashe dit drev med den originale firmware?
Avatar billede hvid Nybegynder
14. maj 2001 - 16:25 #4
er der nogen, der kan komme med en lidt dybere forklaring af det at flashe? og kan jeg i givet fald un-flashe hvis jeg har gjort noget dumt?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
05. juni 2001 - 00:07 #5
Hej Hvid

Når du \"flasher\" overskriver du den software som ligger i dit drev......så der er ikke nogen mulighed for at \"un-flashe\"! Du er nødt til at hente den originale firmware fra Creatives hjemmeside og køre den på samme måde som det program du kørte for at skifte regions-kode!
Avatar billede hvid Nybegynder
22. juli 2001 - 14:55 #6
kan man hente det originale firmware fra et lignende drev? hvis nej, er der så nogen af jer, der kan fortælle mig præcist hvor jeg kan hente firmeware på Creatives hjemmeside?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
23. juli 2001 - 19:54 #7
Hej Hvid

Jeg skal bruge det præcise model-nummer på dit drev (Pc-DVD Encore xxx)........så skulle der være en god mulighed for at jeg dropper et link til dig her på sitet!