Avatar billede henrik_r Nybegynder
05. august 2006 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VPN - Låst til server

Hej.

Jeg har fået sat VPN op på en Windows Server 2003, og kan sagtens kalde ind på den når jeg sidder på et fremmednetværk.

Jeg kan herefter pinge serveren (192.168.3.10) og tilgå Exchange, Delte mapper m.m.

Men vil jeg i kontakt med en anden computer, eller eksempelvis routeren på 192.168.3.1 timer min ping ud.

Nogen der kan forklare det? Jeg er rimelig grøn inden for området, så kan sagtens være mig der har misset noget essentielt.

På forhånd tak for hjælpen.

M.v.h.

Henrik Rasmussen
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 22:38 #1
Har du prøvet at oprette 2 forbindeler en VPN og en til almindeligt Internet
Avatar billede henrik_r Nybegynder
05. august 2006 - 22:57 #2
Hvordan skal det forstås?

Mit lokale netværk består kort fortalt af:
Server: 192.168.3.10 (DNS, Exchange, VPN m.m.)
Router: 192.168.3.1

Jeg sidder med min bærbare på et fremmed netværk:
Bærbar: 192.168.1.105

Kobler op med VPN, og får på den en IP der hedder: 192.168.3.103 f.eks.

Jeg kan herefter connecte til min server på 192.168.3.10 men ikke connecte til min router på 192.168.3.1, og dermed heller ikke gå på nettet.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. august 2006 - 23:28 #3
Prøv at se om der er noget her du evt kan bruge

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=vpn
Avatar billede jokkejensen Novice
05. august 2006 - 23:29 #4
husk at fjerne flue benet i "brug standard gateway på fjernnetværket" .. den er default på under, egenskaber for vpn forbindelse, -> netværk -> egenskaber for TCP/IP -> Avanceret -> fjern fluebenet ..
/JJ
Avatar billede henrik_r Nybegynder
05. august 2006 - 23:57 #5
jacla: Hvis jeg fjerner det flueben kommer jeg godt nok på internettet, men det er ikke der problemet er. Problemet er, at jeg gerne vil VPN ind på serveren, og så f.eks. lave en VNC forbindelse til et mediacenter eller noget lignende, gennem VPN tunellen.

Jeg troede, at når man var på sådan en VPN-forbindelse, var det ligesom at sidde på det lokale netværk derhjemme. Men det er det jo ikke, hvis jeg kun kan forbinde til serveren.

jokkejensen: Jeg har kigget mange poster igennem inden jeg skrev denne tråd. Men har ikke rigtig fundet nogen med samme problem. Men må lige kigge lidt nærmere på mandag når jeg igen får tid.

Ellers mange tak for hjælpen..
Avatar billede jacla Nybegynder
06. august 2006 - 00:04 #6
velbekomme
Avatar billede henrik_r Nybegynder
01. september 2007 - 09:51 #7
Luk