Avatar billede psycop Nybegynder
05. august 2006 - 12:35 Der er 17 kommentarer

Nu kan det være nok! Acer support

Goddag eksperter!

Jeg har for det sidste haft nogle problemer med min Acer bærbar. Jeg kom til at tabe den på gulvet og derved gik powerconnecteren i stykker IKKE ANDET. Jeg kunne boote op og arbejde uden problemer med den, det eneste jeg ikke kunne var lade batteriet op igen!

Så jeg ringede til Acer og forklarede dem problemet, de kom og hentede den og reparede den for 1800DKR! fair nok tænkte jeg min fejl skal jeg selv betale for.

1 uge efter fik jeg den så igen, repareret men nu kunne den slet ikke boote op mere. Jeg sender den ind igen og de skifter motherboarded på den på deres regning.

Så fik jeg den igen igår, lader den lade op i 5 timer og prøver på at starte den. NU GIDER DEN IKKE ENGANG TÆNDE, nogen her der kender mine muligheder for at hæve købet, er ved at være godt træt af en bærbar som ikke virker. Jeg har brug for en der virker da jeg bruger den på arbejdet.

På forhånd tak

p.s. jeg svarer først igen omkring kl. 21 i aften da jeg er på aften
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2006 - 12:44 #1
Tag batteriet ud, lad den hvile i et par minutter, sæt batteriet i igen - prøv så
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2006 - 12:46 #2
Du kan ikke hæve købet på en PC, du selv har ødelagt.
Avatar billede psycop Nybegynder
05. august 2006 - 12:56 #3
Som tidligere sagt så har jeg kun ødelagt powerconnecteren, ikke andet... den havde ingen problemer med at boote eller tænde eller noget somehelst inden jeg sendte den ind. De fik også konstateret at powerconnecteren var i stykker og fik den skiftet på min regning, at de så ødelægger bærbaren ydeligere kan da ikke være min fejl?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2006 - 13:07 #4
Et tab på gulvet, kan ødelægge bundkortet også, der har måske været en skjult revne.
Uanset-er det dig, der er skyld i, at den ikke virker. p.gr. af tabet af den, du får ikke medhold i noget der, det er jeg sikker på; men prøv nu det med batteriet, inden du går helt i luften.
Avatar billede psycop Nybegynder
05. august 2006 - 13:10 #5
Har prøvet det med batteriet uden held. I følge den sidste reparationsnote(Hvor den ikke kunne boote op) har de udskiftet mainboarded.
Avatar billede psycop Nybegynder
05. august 2006 - 13:11 #6
og efter at de har udskiftet mainboarded og sendt den tilbage reagere den overhovedet ikke mere.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2006 - 13:25 #7
Det er uden betydning, det kan ske meget under transport, så må du have fat i Acer igen, men du kan stadig ikke beråbe dig på, at ophæve købet, du er i Acer`s nåde.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2006 - 16:43 #8
Hvis vi antager at "peet49" har ret i sin påstand så ville jeg nu mene at det ville være god morale at reparatøren FØR han udfører en reparation til 1800 kr gør opmærksom på at der ikke længere er garanti på computeren - 1800 kr. er mere end det overhovedet koster at producere skidtet
Avatar billede psycop Nybegynder
05. august 2006 - 16:48 #9
Transport? det kan da ikke være mit problem hvis det bliver beskadigt under transporten? det eneste jeg ved er at det er anden gang jeg sender den ind til dem fordi den ikke kan starte.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2006 - 16:50 #10
Helge-> Har ikke skrevet noget om garanti, kun at handlen ikke kunne annuleres.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2006 - 19:17 #11
Nu er det jo ikke os, du skal sloges med, men Acer, du kan da kun ophæve købet, hvis skyldel er hos leverandøren, havde du ikke tabt den, havde du ikke problemet med, at ophæve købet, efter købelover er jeg sikker på, at du ikke har ret.
Avatar billede psycop Nybegynder
05. august 2006 - 20:33 #12
Fair nok, mig der har ødelagt den.. men kan det passe at jeg skal sende den ind over 3 gange for at få den repareret? lad os sige jeg får den igen hvor den stadig ikke virker... hvilke muligheder har jeg? jeg har sendt den ind til dem for at få repareret hvad der nu skulle være galt.. at de udskifter dele uden at checke om det overhovedet virker er da ikke min fejl?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. august 2006 - 20:46 #13
I den sidste ende er det Acer, der afgør hvad de synes. Det gør hverken købeloven/ forbrugerstyrelsen eller en anden instans, så du må bide i det sure æble, og tale om det med acer.
  Du skal i værste fald selv starte en sivil retsasag mod acer, hvis det ikke ender, som du ønsker. Jo større de er, jo sværere er de, at sloges med.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. august 2006 - 22:09 #14
Købelovens reklamationsret gælder også på reservedele.
Men du har kun givet Acer et enkelt forsøg på at udbedre fejlen. De skal have mindst 2 forsøg, og reelt faktisk 3.

De fleste firmaer giver 3 måneders ubetinget garanti på reparationer. Motherboards som er defekte har en tendens til at futte af efter max et par dages brug. Prøv at se lyst på det og vær glad for at fejlen ikke skete efter 3 måneder og een dag.
Problemet her er muligvis at de har benyttet et brugt motherboard fra en DOA laptop. Det gør de fleste, og siden knækket power connector betyder at de sikkert har skiftet hele motherboard første gang også er det en meget billig reparation du har fået. 1800 er ingenting ved siden af de 5500 til 7000 som feks HP tager.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. august 2006 - 09:00 #15
Lidt respons?
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. september 2006 - 20:38 #16
Hvad blev udfaldet?
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. september 2006 - 10:28 #17
?