Avatar billede spike60 Nybegynder
02. august 2006 - 13:53 Der er 14 kommentarer

drev virker ikke

Hej

jeg har købt et spil=call of duty 2 når jeg vil spille single player delen skal jeg sætte min cd i...men der sker ikke noget den gider ikke at gå ind i spillet og der kommer ingen meddelse frem...

mit drev kan ikke se den originale cd...

ved godt at det ikk er spyware men har i en ide om hvorfor den ikke kan starte op

jeg installererde spillet via en kopi af mit originale spil

jeg har lige købt et ekstern dvd drev da jeg troede der var fejl på mit interne drev, siden den ikke kunne læse cd`en

men heller ikke det nye drev kan læse den originale cd som kræves for at spille single player delen ! har også prøvet at få byttet spillet hos forhandleren men lige lidt hjælper det :(

hvad kan være galt??????
Avatar billede robotten Praktikant
02. august 2006 - 15:25 #1
Nu siger du, at du har installeret spillet fra en kopi af spillet.
Kan du ikke tage backup af dine savegames, og så prøve at installere derfra.
Har jeg forstået korekt, at det er kun når spillet skal startes, drevene ikke kan finde cd'en?
Avatar billede robotten Praktikant
02. august 2006 - 15:25 #2
installere derfra = fra original cd
Avatar billede spike60 Nybegynder
02. august 2006 - 15:49 #3
altså når jeg sætter min  originale cd i sker der ikke noget :( og hvis jeg går ind på det drev hvor den originale cd ligger på og prøver at gå ind på fra det sted så går det hele i lag :( og jeg kan ikke spille fra min kopi :( og jeg har ikke savet noget!
Avatar billede robotten Praktikant
07. august 2006 - 11:26 #4
Lyder som noget kopisikring. DEr er nok ikke andet at gøre, end at installerere fra originla cd, og have denne siddende i drevet imens.

Alternativt kan der anvedes Image programmer, der opretter et virtuelt cd-drev, hvor der kan anvende et image af cd'en på harddisken.:
http://www.softwarepatch.com/windows/xpvirtualcd.html
Avatar billede spike60 Nybegynder
09. august 2006 - 19:18 #5
Hej Robotten har hentet programmet og prøvet at følge vejledningen men det eneste jeg ikke forstår er image-file hvad skal jeg vælge?
Avatar billede robotten Praktikant
09. august 2006 - 19:29 #6
Kender ikke præsict til dette program, da der finde set hav af denne slags. Men princippet er, at man laver en image fil med programmet. Programmet laver så nogle virtuelle cd-rom drev. Princippet er så, at imagefilen tilknyttes dette virtuelle drev, og fungerer som et alm. cd-rom drev.

Måske skal spillet installeres fra dette drev også, førend spillet kan finde "cd'en" igen. Når du tilføjer et image, køres dette automatisk, og du får sikkert installationsmenuen til spillet frem.
Avatar billede spike60 Nybegynder
11. august 2006 - 16:09 #7
Hej robotten skal jeg tilføje mit drev til imagefil?
Avatar billede robotten Praktikant
11. august 2006 - 16:21 #8
Omvendt ;)
Gå ind i virtuelcd. Højreklik på det virtuelle drev, og vælg mount/insert image. Klik dig frem til din imagefil.
Og imagefilen skal selvfølgelig have været lavet med VirtuelCD programmet.
Avatar billede spike60 Nybegynder
13. august 2006 - 14:26 #9
det drev som jeg skal lave et image af hedder drev j når jeg prøver det du siger står der "indsæt et drev i drev j"
Avatar billede robotten Praktikant
13. august 2006 - 19:27 #10
Kunne lige se via 1. link:
http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm

Du skal bruge et program, til at lave en ISO fil med. Denne ISO fil kan så isættes drev j
Avatar billede robotten Praktikant
28. august 2006 - 15:14 #11
Virker det?
Avatar billede robotten Praktikant
05. september 2006 - 15:47 #12
Hep!!!!
Avatar billede spike60 Nybegynder
08. september 2006 - 15:53 #13
Nej desværre :(
Avatar billede robotten Praktikant
12. marts 2007 - 11:36 #14