Avatar billede lpdesign Nybegynder
13. maj 2001 - 19:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Asusmotherboard med creativelive1024

Jeg har et asus cusl2-c motherboard hvor jeg ikke kan få
mit creative live1024 til at fungere.
Jeg får blå skærm når jeg åbner maskinen.
Hvis jeg sætter et Soundblaster 128 i maskinen
er der ingen problemer.
Hvad skal jeg gøre???

Avatar billede jemt Nybegynder
13. maj 2001 - 19:33 #1
Jeg har haft samme problem. Det var fordi mit kort ikke sad rigtig i... Jeg blev nød til at bøje det stykke, hvor skruen sidder.
Avatar billede jemt Nybegynder
13. maj 2001 - 19:33 #2
hvilket OS kører du ?
Avatar billede redbastard Nybegynder
13. maj 2001 - 19:36 #3
prøv at flytte det til et andet pci-slot
det har nemt ved at lave en irq konflikt
soundblasterLive bruger 2 irq\'er mens andrew alm. kort bare bruger een
Avatar billede redbastard Nybegynder
13. maj 2001 - 19:38 #4
hvis windows feks. siger at den har fundet ny hardware > tryk annullêr> og bagefter bare sæt installations cd\'en ind så skulle det virke
Avatar billede makse Nybegynder
13. maj 2001 - 20:12 #5
Avatar billede thomasreby Nybegynder
31. maj 2001 - 16:16 #6
Hvis din blaa skaerm siger EMU10K1 error er det fordi di har en PIII coppermine CPU og saa er loesningen at downloade den nyeste liveware from www.soundblaster.com
Det kan ogsaa klares ved at aendre registreringsdatabasen, men meld tibage hvis du har burg for strengen (altsaa ikke vil opdatere liveware)