Avatar billede splitbus Nybegynder
01. august 2006 - 20:08 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Formatering af 4 GB SD flash ram

PC kunne ikke læse kort, da det blev pakket ud, så jeg ville formatere det, men kunne ikke formatere mere end 1 GB

Hvordan får jeg alle 4 GB tilrådelighed
Avatar billede preben.m Nybegynder
01. august 2006 - 20:38 #1
Bruger du Fat32 ??
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 20:42 #2
Har du slettet oprindelig partition og oprettet ny partition ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. august 2006 - 21:02 #3
har bare forsøgt "format e:"

Hvordan gør man det andet
Avatar billede preben.m Nybegynder
01. august 2006 - 21:23 #4
Nej Normalt ikke da kortet er formateret fra producenten, prøv engang at højreklikke engang på drevet i windows og vælg format, du skal bruge sansynligvis bruge fat32 og ikke fat som er normalen for flash kort. Normalt sker det at kortet kun ses som 2Gb og ikke 1Gb som du har oplevet. Du kan evt også klikke for egenskaber for kortet her skulle det være muligt at se hvilke format du skal køre med. Hvis det efter formateringen ikke virker, ville det være rigtig fint hvis du skrev hvad der står under genskaber for enheden (kortet).
01. august 2006 - 21:26 #5
"format e:" - Øhhh - du ved godt at vi andre er gået over til Windows ? Tihi...

... [Kontrolpanel][Administration][Computteradministration][Diskhåndtering] - Ka' den 'ses' der ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. august 2006 - 22:06 #6
Kan heller ikke forstå at windows ikke kunne se kortet

Under egenskaber står der FAT32 og tilrådighed 987 MB
Har ikke prøvet at fylde kortet op, så det kan da være det er på 4 gb men tvivler

Er I det...Troede da stadig DOS 6.2 styrede :-) Det er også så skide besværligt at se eksperten.dk i dos

den kan ses men kun med 988 mb
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 22:18 #7
I diskhåndtering -> slet partition -> opret partition -> formater
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. august 2006 - 22:25 #8
Kan ikke vælge "slet partition" Feltet er lysegråt
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. august 2006 - 22:32 #9
Forsøger iøjeblikket at  fylde kortet med data, for at finde ud af kapaciteten
Avatar billede preben.m Nybegynder
01. august 2006 - 22:35 #10
Prøv engang og hente dette værktøj (gratis)
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Det kan vise en masse information der kan eksporteres som tekst.
Herefter kan du sende infomationen... så kigger vi på det!
Avatar billede preben.m Nybegynder
01. august 2006 - 22:48 #11
Hvilken cardreader bruger du?
Har du installeret driver til den?
Hvilken version af windows køre du?
Kan du læse andre (SD) kort,
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. august 2006 - 22:54 #12
Der er kun lige under 1 mb

Jeg henter prg
Avatar billede splitbus Nybegynder
01. august 2006 - 22:57 #13
Jeg bruger den indbygget cardreader i min bærbar og der er installeret drivere, eller sagt på en anden måde har ikke haft problemer før

Kører Win XP 5.1 med service pack 2

Kan læse alle andre, men jo også dette kort nu efter at det blev formateret
Avatar billede preben.m Nybegynder
01. august 2006 - 23:58 #14
Det kan være at din kortlæser ikke er kompatibel med dit kort læs f.eks

http://www.sandisk.com/Products/Item(1982)-SDSDBR-4096-SanDisk_Standard_SDHC_Card_4GB.aspx
Avatar billede preben.m Nybegynder
01. august 2006 - 23:59 #15
Avatar billede splitbus Nybegynder
02. august 2006 - 00:00 #16
jamen jeg har læst andre SD kort
Avatar billede preben.m Nybegynder
02. august 2006 - 00:07 #17
Andre kort på 4Gb ??? (hvad er det største du har læst)
Kan du ikke skrive producent, og type/model nr???
Avatar billede splitbus Nybegynder
07. december 2006 - 19:42 #18
preben.m sender du et svar, så du kan få points
Avatar billede preben.m Nybegynder
07. december 2006 - 22:32 #19
Her har du et svar, købte du et kortlæser ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
09. december 2006 - 12:34 #20
ja jeg købte den lille "rejse venlige"