Avatar billede pla-net Nybegynder
01. august 2006 - 18:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Der er forbindelse, men jeg kan ikke komme på nettet

Hej,

Jeg har lige købt en ny pc'er i dag, men jeg kan ikke komme på nettet. Der kommer et gult advarselstrekant på forbindelsesikonet.

Der er lys i netværkudgangen, så jeg går ud fra der er forbindelse. Når jeg forsøger at komme på explorer, så får jeg at vide at den ikke kan åbne søgemaskinen og ellers går den bare i "siden kan ikke vises..."

Hjælp mig!!!!
Avatar billede jps6kb Novice
01. august 2006 - 18:19 #1
Har du fået tildelt en IP adresse?
Klik Start - Kør og skriv "cmd" uden "'erne..

I DOS vinduet skriver du:  ipconfig

Skriv hvilken IP der står. ;)
Avatar billede pla-net Nybegynder
01. august 2006 - 18:32 #2
Der står 169.254.62.154 - kender den ikk.

Prøver jeg at ping får jeg at vide at det er ej tilgængelig...

Håber du kan hjælpe... Smutter lige til badminton og er snart tilbage :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. august 2006 - 18:35 #3
det ligner en "bogus" adresse som netkort får når de ikke får forbindelse til dhcp.

Har du en anden maskine der godt kan komme på nettet?
Avatar billede jps6kb Novice
01. august 2006 - 18:41 #4
Dét er det også. :) Men så se spørgsmålet så, hvordan dit netværk ser ud, og hvad for noget Internet har du?
Nogle udbydere har en begrænsning på antal PC'ere du må have på nettet, og når du får en ny, selvom du piller den gamle af, vil den nye stadig ikke gå på.

Så skal du ind og slette en MAC adresse på din udbyders side, eller få dem til det, og så registrere den nye MAC adresse som er i din nye PC.
Avatar billede jacla Nybegynder
01. august 2006 - 18:44 #5
Skal du køre med dynamisk IP-Adr eller Statisk ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
01. august 2006 - 19:04 #6
Hvis du er forbundet igennem en router er problemet med stor sansynelighed ikke med MAC adressen.

Er du derimod kun forbundet gennem moden (evt. igennem switch/hub), så gå ned til Start, og vælg Kør. Skriv cmd og tryk ok. Dette vil frembringe dos promt. Her skriver du: ipconfig/release og trykker enter. Derefter skriver du: ipconfig/renew og trykker igen enter. Hvis den finder en ny IP skulle du gerne sidde på den grønne gren nu, ellers skal problemet løses på anden vis eller findes andet steds!
Avatar billede jacla Nybegynder
01. august 2006 - 19:28 #7
Eller hvis du har din netværkforbindelse nede i højre hjørne, Kan du højreklikke på de to små Pc'er og vælge reparer.

(det samme som tribalroots forslår :))
Avatar billede plx Nybegynder
01. august 2006 - 19:32 #8
netværkforbindelsens repair funktion laver ikke en ipconfig /release

hvis /release skal have en mulighed for at virke, skal det gøres fra den maskine som oprindeligt havde internetforbindelse
Avatar billede tribalroots Nybegynder
01. august 2006 - 19:46 #9
Arh, true, den svedte jeg lige ud i min stener her!
plx har totalt ret, du skal bruge: "ipconfig/relase" på din gamle maskine, og straks efter hive netkablet fra. Derefter kobler du den nye maskine på og bruger "ipconfig/renew".
Avatar billede jacla Nybegynder
01. august 2006 - 19:57 #10
Du skal sørge for at din PC for en IP-Adresse fra DHCP-serveren, inden Wins tildeler pc'en en.
Avatar billede pla-net Nybegynder
01. august 2006 - 20:29 #11
Jeg prøver lige at svare så godt som muligt på alle spørgsmålene :-)

Jeg har en anden maskine som jeg uden problemer kan komme på nettet med.

Mit internet er LAN og er byens lokalnetværk.

Jeg kører med dynamisk IP adr (find automatisk IP adr)

IPconfig/renew vil den ikke acceptere. Opstår timeout.

Repair fungerer ikke på den.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. august 2006 - 20:33 #12
så er det højst sandsyndligt fordi du f.eks kun får 1 eller 2 IP adresser fra din ISP, og de er "låst" til din gamle MAC adresse. dette plejer ikke at vare mere end en dags tid, så ville da ikke undre mig hvis det bare virker i morgen
Avatar billede tribalroots Nybegynder
01. august 2006 - 21:01 #13
Eller du kan koble den gamle maskine på, foretage en ipconfig/release, sætte den nye på før den gamle får ip igen og lave ipconfig/renew. Dette skulle gerne smide MAC låsen på den gamle, så den nye kan overtage!
Avatar billede pla-net Nybegynder
02. august 2006 - 14:40 #14
jps6kb havde ret... Der skulle slettes en mac adresse på udbyders side.

Svar og du får point
Avatar billede jps6kb Novice
02. august 2006 - 14:57 #15
Godt du fandt ud af det. :)
Avatar billede pla-net Nybegynder
02. august 2006 - 15:58 #16
Tak for hjælpen til alle
Avatar billede jacla Nybegynder
02. august 2006 - 16:14 #17
velbekomme :)