Avatar billede fuxi Nybegynder
01. august 2006 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Prisvurdering af site

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe med at prisvurdere følgende site til evt. salg. Det skal lige siges at siden ikke er til salg, men jeg blot ønsker en vurdering af hvad et evt. salg vil kunne indbringe:

Siden er følgende:
www.backpackerplanet.dk
www.backpacker-planet.com

Den danske har i snit ca. 1300 unikke (meget sæson betonet, lige nu er lavsæson med ca. 850 om dagen i højsæson ligger besøgstallet på ca. 1800 om dagen). Den internationale har kun omkring 200 unikke om dagen.

Der er over 5000 medlemmer på den danske side, samt der er gang i forummet, rejsekammerater etc. SÅ det er en aktiv side.

Siden er kodet i ASP, der er et rimeligt omfattende admin til siden, samt der er en rigtig god Database Model, som man sagtens vil kunne fortsætte med uanset om man valgte at kode hele siden om. Databasen er på forhånd lavet så man kan håndtere samme site på flere forskellige sprog (dermed samme interface til dansk og engelsk side).

Der er idag ikke det helt store vedlighold ved siden, jeg vil tro at man sagtens vil kunne holde den kørende i nuværende version på ca. 5 - 10 timer om ugen.

Jeg håber på at få nogle konstruktive svar :)
Avatar billede giang Nybegynder
01. august 2006 - 11:50 #1
Hvilke opgaver er der forbundet med siderne?
Hvor kommer brugerne fra? Annoncerer du f.eks. får at få disse brugere?
Avatar billede fuxi Nybegynder
01. august 2006 - 12:35 #2
Brugerne kommer fra Google, primært fra god organsisk SEO. Der bliver dog også købt lidt google ads.

Af opgaver der er forbundet med siden, vil være oprydning i forum, kommentarer der skal fjernes. Artikler der skal skrives og i den dur. Rent kodemæssigt er det ret begrænset.
Avatar billede askhoej Praktikant
01. august 2006 - 16:05 #3
Vigtigst af alt, hvor meget indtjening er der på siden?

Typisk vil en vurdering ligge på ca. 10-18 mdr. overskud + plus eventuelt ekstra for goodwill/forventning om øget fremtid indtjening/teknologi.

/askhoej
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2006 - 14:23 #4
Har du msn fuxi?
Avatar billede power_t Nybegynder
02. august 2006 - 14:59 #5
Hvis du ender med at sælge, så læg en mail på dkdomains(a)hotmail.com
Er måske interesseret.
Avatar billede fuxi Nybegynder
02. august 2006 - 19:26 #6
Mange tak for jeres svar.  Jeg tror jeg har fået de oplysninger jeg manglede. :)
Avatar billede giang Nybegynder
03. august 2006 - 14:34 #7
Jeg kunne muligvis også være interesseret. Så sig til hvis det bliver aktuelt.