Avatar billede nitte Nybegynder
31. juli 2006 - 16:06 Der er 8 kommentarer

Problemer med at koble på internettet

Har et problem med at tilkoble mig til internettet. Igår virkede det hele fint, alle computere i hjemmet kunne komme på internettet, men efter der har været tordenvejr i aftes, kan de 2 computer med XP ikke tilkoble sig internettet. Men de andre 2 computer med win98 og win2000 kan fint komme på internette. Jeg har virkelig ingen anelse om hvad der kan være galt, håber i kan hjælpe mig. Vi bruger forresten en router til at koble på internettet.
På forhånd tak
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. juli 2006 - 16:12 #1
netkort er meget skrøbelige i tordenvejr(lynnedslag) måske det kunne være det, for det lyder da underligt at det ligepludselig er stoppet med at virke
Avatar billede gratis Nybegynder
31. juli 2006 - 17:01 #2
du ka prøve at køre en connection repair på dine xp maskiner, kig på denne billedserie:http://img271.imageshack.us/img271/7233/repairinternetconnectionxp6.jpg
Avatar billede nitte Nybegynder
31. juli 2006 - 19:53 #3
Tak for de hurtige svar.. Jeg har lige fundet ud af at det faktisk kun er 1 ud af de 4 computer vi har, der kan komme på nettet.. Så det med at det er XP holder vist ikke, da vores gamle computer med win98 heller ikke kan komme på.. Kan det være pga. udbyderen har blokeret udgangen til de øvrige computer ? jeg mener nemlig ikke det er helt lovligt at have flere end en computer på nettet ved vores selskab ( esenet ) er ikke helt sikker..
Avatar billede nitte Nybegynder
31. juli 2006 - 20:02 #4
Jeg prøvede og følge dit råd, gratis. Men jeg kunne ikke trykke på reparer, den stod der godt nok, men kunne ikke trykke på den af en eller anden grund.
Avatar billede gratis Nybegynder
01. august 2006 - 03:06 #5
hhhmmm.. jeg går udfra at du har Administrator rettighedder på maskinerne ikke ? har ikke lige et bud på hvorfor du ikke ka gøre det... du ka prøve fra en promt, skriv:
ipconfig /release og derefer ipconfig /renew ,se om det gir någet.
Avatar billede nitte Nybegynder
01. august 2006 - 14:31 #6
hvor henne skal jeg skrive: ipconfig /release ?
Avatar billede nitte Nybegynder
01. august 2006 - 14:40 #7
Har prøvet at sæt min computer til det sted hvor internettet virker, og den kunne stadigvæk ikke koble sig på internettet, den plejer at blinke grønt nede ved netværks kortet/cablet men det gør den ikke længere så den har tydeligvis ikke forbindelse. Så der må være noget galt med min computer, og ikke noget med internettet eller routern. Bliver vi nødt til at købe 3 nye netværks kort for at løse dette problem ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. august 2006 - 14:42 #8
hvis netkortet ikke blinker og kablet virker til en af de andre, så vil mit bedste bud være at netkortet er brændt af, og så skal du have fat på et nyt :)