Avatar billede artico Novice
30. juli 2006 - 20:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mail mystik?

efter at en formular er udfyldt sender jeg en mail med indholdet
som her:
$output .= "<table bgcolor=\"#FFFFFF\" border=\"1\" bordercolor=\"#cccccc\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"4\" style=\"border-collapse: collapse\" >";
$output .= "<td colspan=\"2\" height=\"40\" align=\"left\">F O R H A N D L E R S K E M A";
$output .= "</td>";
$output .= "        <tr>";
$output .= "        <td >Forhandler</td>";
$output .= "        <td >";
$output .= $_POST['forhandler'];
$output .= " </td>";
$output .= "        </tr>";

OSV, OSV..... den slutter her:
$output .= "        </table>";
// Indholdst test slutter
$output .= "    </body>";
$output .= "</html>";
$header = "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1";
$header .= "\nFrom: " . $afsender;

mail($modtager,$subject,$output,$header);

Problemet er at der "nogle" gange kommer et ! (udråbstegt) før tabellen starter og ord med Bindestreg eller med _ mangler og et udråbstegn er sat istedet ?

Hvad mon jeg gør forkert ?

It a! nsvarlig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. juli 2006 - 21:40 #1
Jeg har oplevet det samme, når modtageren er en Exchange-server. Jeg fandt aldrig en løsning - udover at sende det som alm. tekst.
Avatar billede kokoko Nybegynder
30. juli 2006 - 21:50 #2
Måske det er fordi strengen der sendes er for lang og exchange så korter den af. Prøv evt at afslutte hver linje med \n
Avatar billede artico Novice
31. juli 2006 - 00:07 #3
Tak for hjælpen.. det virkede (indtil videre) med \n

Tak.. send et svar...
Avatar billede kokoko Nybegynder
31. juli 2006 - 00:08 #4
Det var så lidt