Avatar billede laje3 Nybegynder
30. juli 2006 - 12:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

indsæt tekst i pivot'en istedet for tal

Hej,

jeg har lavet master data bestående af en lang række kolonner.
De vigtige kolonner hedder "initiative", "X-akse" og "y-akse". X og Y kan kun have 2 værdier enten "high" eller "low". Jeg vil gerne have genereret en 2x2 matrix med high og low på begge sider (og det er ikke noget problem), men istedet for SUM eller average ønsker jeg at den indsætter tekst strengen fra "Initiative kolonnen". Kan man det? Eller kan Excel Pivot kun regne?

Andre kreative forslag?

Pft

Mvh

Laje
Avatar billede lasserasch Juniormester
30. juli 2006 - 12:25 #1
Ved absolut intet om pivot, men hvis det er alm. database struktur, så må dine felter vel være af en speciel type! Altså Varchar, Int osv...

Normalt plejer man jo blot at have nvarchar eller varchar til tekst strenge, og så sætte et ' tegn på i begge ender, for at angive at det er en tekst streng og ikke noget tal!

/Lasse
Avatar billede laje3 Nybegynder
30. juli 2006 - 12:39 #2
Det ser ikke ud til at Excel tilbyder de felter du omtaler i din beskrivelse under pivot. Andre forslag eller idéer?
Avatar billede laje3 Nybegynder
30. juli 2006 - 14:42 #3
Kan man evt. omlægge data til Access på en meget lidt og lidt tidskrævende måde?
Avatar billede laje3 Nybegynder
06. august 2006 - 12:11 #4
Ingen hjælp. Lukker Sp.