Avatar billede bengtwendt Nybegynder
29. juli 2006 - 19:30 Der er 9 kommentarer

Microsoft Outlook Adresse kartotek

Hej
Jeg har fået et problem med Microsodt outlook, når jeg forsøget at starte programmet kommer der en meddelse om at det " private adressekartotek ikke kunne åbnes Filen er ikke tilgængelig eller er ikke et adressekatotek, jeg får muligheden forsøg igen, så kommer samme meddelse igen eller anulere, så lukker outlook, hvordan løser man det?
Avatar billede jacla Nybegynder
29. juli 2006 - 20:01 #1
Kan du importere Adressekartoteket fra Outlook Express ?

vh

Jan
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
29. juli 2006 - 20:15 #2
Næ det kan jeg ikke, programmet vil ikke starte op når jeg klikker på annuler lukker det
Avatar billede jacla Nybegynder
29. juli 2006 - 20:40 #3
Hvis du har en XP CD Kan du prøve at sætte den i og vælg START => KØR sKRIV sfc (mellemrum) /scannow.

altså sfc /scannow

Ellers må du gen indlæse Office Og prøve at hente adresserne tilbage igen

vh

Jan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. juli 2006 - 09:56 #4
Windows XP har ikke noget med office installationen at gøre, så med mindre det er Outlook Express, vil ovenstående ikke have nogen indflydelse.

Der er formentlig sket det, at du har flyttet rundt på data, og har fået fjernet/slettet din PST postmappe.

Prøv i første omgang at søge din computer igennem for alle PST filer.
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
31. juli 2006 - 18:45 #5
Hej Ole

Der er følgende pstfiler i outlook mappen under document and settings
Outlook.pst
Outlook backup.pst
arcive.pst

Jeg har forsøgt at omdøbe backup til outlook, det giver samme resultat
Avatar billede jacla Nybegynder
31. juli 2006 - 21:02 #6
Grunden til jeg nævnte sfc / scannow var at hans Outlook Express heller ikke virker:

29/7 kl 20.15.25
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. august 2006 - 15:31 #7
Prøv at køre Microsofts utility "Scanpst". Er den ikke installeret, bør den forefindes på din Office cd.

Læs mere her:
http://www.slipstick.com/problems/scanpst.htm
http://support.microsoft.com/kb/197316/
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
01. august 2006 - 17:49 #8
Hej Ole
Jeg har forsøgt at køre scanpst, og udført reparation, men fejlern er der stadig,
det er adressekartoteket den ikke kan finde, og Outlook kan ikke startes op så man kan indlæsen en backup?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. august 2006 - 09:39 #9
Hmm - så prøv at kopiere PST filerne et helt andet sted hen.. - så kan Outlook slet ikke finde dem, og burde oprette en ny.

Efterfølgende kan du så eksperimentere med at importere PST filerne igen...