Avatar billede snutling Nybegynder
29. juli 2006 - 15:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

langsom opstart - Log fra Hijack

Min computer har længe været meget langsom til at starte op.

Den er hurtig nok med at komme ind i windows, men fra at den er derinde til alle baggrundsprogrammer er startet op, går det lang tid.

Jeg vil gerne vide om der ligger noget snavs imellem, om om der er nogle af programmerne jeg kan undvære.

Desuden starter følgende program: unknown - \\- MMSQLServer
op.
Programmet er tilsyndeladen defekt, og jeg vil gerne om det kan fjernes. Jeg kan ikke finde det i tilføj og fjern programmer.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:55:02, on 29-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\PROGRA~1\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCDeluxe\DELUXECC.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Pernille\Menuen Start\Programmer\Start\Adobe Gamma Loader.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Pernille\Skrivebord\hijack\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.qxl.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAShCut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SsAAD.exe] C:\PROGRA~1\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [OM_Monitor] C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\FirstStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DELUXECC] C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCDeluxe\DELUXECC.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] ~"C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [OM_Monitor] C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\Monitor.exe -NoStart
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_7 -reboot 1
O4 - Startup: Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by108fd.bay108.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.shockwave.com/content/bejeweled2/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems tvtv Spooler (EpgSpooler) -  - c:\progra~1\pinnacle\mediac~1\epgspo~2.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe
O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
Avatar billede levich Nybegynder
29. juli 2006 - 22:39 #1
øjeblik, jeg ser på det nu.
Avatar billede levich Nybegynder
29. juli 2006 - 22:45 #2
Har du både Norman og Avast antivirusprogrammerne installeret - det ser nemlig sådan ud. Hvis det er tilfældet, bør du fjerne et af dem. Derudover er der ikke noget som springer i øjnene.

Det kan jo være et hardwareproblem. Har du tjekket at al hardware virker - se under enhedshåndtering. Prøv også at højreklikke på "denne computer" -> egenskaber -> se om al ram virker.
Avatar billede snutling Nybegynder
29. juli 2006 - 22:57 #3
Norman lå på computeren fra starten.
Men der er en fejl i det, så jeg ikke kan slette det i tilføj og fjern programmer.
Så derfor :-)

Er der ikke nogle af alle de programmer der starter op med windows, som jeg kan undvære ?
Det eneste jeg har brug for er messenger og avast. Resten er jeg rimlig ligeglad med.
Du ved vel heller ikke hvad dette program er :unknown - \\- MMSQLServer
Dens ikon kommer nemlig nede ved uret, og jeg deaktivere det hver gang.
Jeg tror programmet er defekt.

/Snutling
Avatar billede levich Nybegynder
29. juli 2006 - 23:20 #4
For at fjerne Norman så prøv det her:

Se nederst på denne side: http://forum.norman.com/viewtopic.php?p=2586&
Avatar billede snutling Nybegynder
30. juli 2006 - 10:46 #5
OK.

Jeg håber det er fjernet nu.
Jeg forstod ikke det sidste af det der stod, men jeg har fjernet alt der starter med norman og slettet mappen.

Godt nok står navnet norman zandra stadigvæk på listen, men den kører ikke længere.
Avatar billede snutling Nybegynder
30. juli 2006 - 10:47 #6
Norman Zanda, skulle der stå :-)
Avatar billede levich Nybegynder
30. juli 2006 - 11:51 #7
Jeg tror ikke, at du har virus/spyware, men det skader ikke at tjekke.

Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Hent http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe (Ewido).
Installer programmer og opdater det, men vent med at scanne.

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\Bin\Zanda.exe

(4)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(5)
Scan med Ewido, fix de ting som den finder og kopier loggen herind.

(6)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(7)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.
Avatar billede snutling Nybegynder
30. juli 2006 - 13:37 #8
---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            13:21:38, 30-07-2006
+ Rapport-Checksum:        89B3B322

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\Pernille\Cookies\pernille@ad.yieldmanager[1].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Pernille\Cookies\pernille@c.enhance[2].txt -> TrackingCookie.Enhance : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Pernille\Cookies\pernille@ilead.itrack[1].txt -> TrackingCookie.Itrack : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Pernille\Cookies\pernille@image.masterstats[1].txt -> TrackingCookie.Masterstats : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Pernille\Cookies\pernille@statcounter[2].txt -> TrackingCookie.Statcounter : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Pernille\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\pernille@ad.yieldmanager[2].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Pernille\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\pernille@burstnet[2].txt -> TrackingCookie.Burstnet : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Pernille\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\pernille@www.burstnet[1].txt -> TrackingCookie.Burstnet : Renset med backup
    C:\Downloads\RollerCoasterTycoon2Setup-dm[1].exe -> Adware.Trymedia : Renset med backup
    C:\WINDOWS\pss\Adobe Gamma Loader.exeStartup -> Trojan.VB.ami : Renset med backup

::Rapport slut

Genstarter lige i almindelig tilstand, og sender så en log fra hijack
Avatar billede snutling Nybegynder
30. juli 2006 - 13:43 #9
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:40:42, on 30-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\PROGRA~1\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCDeluxe\DELUXECC.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\setup\avast.setup
c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe
C:\Documents and Settings\Pernille\Skrivebord\hijack\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.qxl.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: SYSTRAN Web Translator 5.0  - {A5899B52-3AF9-4F56-85FE-AD7B3BE8490F} - C:\Programmer\SYSTRAN\5.0\Personal\IEPlugIn.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAShCut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Programmer\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Programmer\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SsAAD.exe] C:\PROGRA~1\Sony\SONICS~1\SsAAD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [OM_Monitor] C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\FirstStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DELUXECC] C:\WINDOWS\twain_32\SiPix\SCDeluxe\DELUXECC.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] ~"C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [OM_Monitor] C:\Programmer\OLYMPUS\OLYMPUS Master\Monitor.exe -NoStart
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_7 -reboot 1
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by108fd.bay108.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.shockwave.com/content/bejeweled2/popcaploader_v6.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems tvtv Spooler (EpgSpooler) -  - c:\progra~1\pinnacle\mediac~1\epgspo~2.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: MSCSPTISRV - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\MSCSPTISRV.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) -  - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe
O23 - Service: SonicStage SCSI Service (SSScsiSV) - Sony Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Sony Shared\AVLib\SSScsiSV.exe
Avatar billede levich Nybegynder
30. juli 2006 - 14:39 #10
Ewido fandt to alvorlige ting:
C:\Downloads\RollerCoasterTycoon2Setup-dm[1].exe -> Adware.Trymedia : Renset med backup
C:\WINDOWS\pss\Adobe Gamma Loader.exeStartup -> Trojan.VB.ami : Renset med backup

Det her er noget vedr. SQL-server:
O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe
... kender du til det?

Hvis nej, så kan jeg ikke hjælpe mere, og håber at min hjælp har været til gavn.
Avatar billede snutling Nybegynder
30. juli 2006 - 14:52 #11
Kende godt de 2 første.

Den ene er et spil jeg engang var med at downloade en demo af.
Jeg annuleret den, da det tog for lang tid. Troede så at den var smuttet ud af computeren, da den jo aldrig kom helt ned..
Den anden tror jeg hører med til Acrobat reader ( stavning ? )
Jeg kan prøve at fjerne programmet helt, for at se om det hjælper.

Den sidste vedrørende SQL-server.
Jeg aner ikke hvad det er for noget.
Måske det er et del af et program til at se tv på computeren med.
Jeg har nemlig set denne linje : MSSQL$PINNACLESSYS
samme sted hvor jeg fjernede Norton fra.
Jeg har noget på computeren der hedder pinnacle media center.
Det er tilsyndeladende noget til at se videoer og tv, på computeren, med.

Jeg kan prøve at afinstallere det.
Avatar billede levich Nybegynder
30. juli 2006 - 15:27 #12
Det kan være en god idé at gå igennem liste over installerede programmer under kontrolpanelet -> tilføj/fjern programmer, og se om der er noget som du kan afinstallere.

Det lyder sandsynligt, at linjen vedr. SQL-server hører til det der Pinnacle program. Lad være med at fjerne linjen, hvis du skal bruge Pinnacle.