Avatar billede dragonball Nybegynder
29. juli 2006 - 11:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Passer disse hardware dele sammen?

Hej alle sammen.
Står og skal samle en ny PC, og ville lige sikre mig at alle ting passer sammen.
Så måske kan i af/bekræfte om de passer sammen eller ej.
Jeg er lidt i tvivl med RAM'ene, og Harddisken, da det er ddr2 ram og ATA harddisk, og det har jeg aldrig prøvet før.
Alle tingene skal købes hos SHG.DK, så jeg har skrevet varenr. til hver vare, som i så kan søge på.

Bundkort: MSI k9N-SLI-2F, varenr. 310979

CPU: AMD X2 3800+ AM2, varenr. 321223

Grafikkort, lidt usikkert, men bare et PCI-express, det ved jeg passer.

Kabinet: Antec Midi, varenr. 810914

RAM: Corsair ddr2 2gb pc5400, varenr. 350910 (lidt usikker på om den passer)

PSU: Chill Innovation 450W, varenr. 820183

HDD: Maxtor 10 250 GB ATA, varenr. 420366 (lidt usikker på om den passer)

Hvad siger i?
På forhånd tak.
Avatar billede stiophan Nybegynder
29. juli 2006 - 11:40 #1
Hmm.. lettere med links ;)
Tror godt rammene passer, da man på bundkortet kan justere clockfrekvensen.
ved ikke hvilket kabinet du vil have, men det skal bare understøtte ATX-formatet.

PSU'en kan med fordel ændres til denne, da chill har ry for at være for ustabile. denne har dog god anbefaling:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=170323 , og kan trække et geFoce 7900gt

med henhold til HDD er Samsung spinpoint en af de bedste HDD's for tiden:http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194148
Avatar billede stiophan Nybegynder
29. juli 2006 - 11:43 #2
De har ikke den PSU, jeg linker til, memn jeg har selv en Chill og kører ganske fint (men har ikke et ondt gfx ;)
Avatar billede dragonball Nybegynder
29. juli 2006 - 16:24 #3
du skriver du TROR at rammene passer til bundkortet?
jeg er lidt i tvivl, for det er jo ddr2 ram, som am2 godt kan understøtte. Men det er dual channel (det går nok også), og så er der det der med pc5400, aner ikke om det går, og det er for højt et tal ?

Kabinettet er et såkaldt "midi" hvilket er det samme som ATX så vidt jeg husker.

Er CI PSU'er ustabile ? Har kun hørt godt om dem, fx denne test:
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=813 (godt nok 520w, men ellers..)
Avatar billede stiophan Nybegynder
29. juli 2006 - 19:58 #4
Det med RAM: PCxxxx har noget at gøre med hvor hurtige rammene er (MHz), jeg er ikke inde i DDR2, så vil mene at 5400 er en lidt langsommere form, men bundkortet understøttet de forskellige hastigheder.. RAMene er ddr2 SDRAM, som bundkortet.. tager du lidt dyrer ram som PC6400 (tror jeg det hedder) er noget hurtigere (800 MHz, de andre er 675Mhz eller deromkring). altså er de noget hurtigere. DUAL channel betyder blot at RAMene kan arbejde sammen så du får en merydelse på 10%.

Midi har noget at gøre med hvor stort kabinettet er. Du kan jo lige linke til kabinettet

Som jeg sagde, så har jeg også selv en CI psu, men ved stor ydelse skulle de blive ustabile. så skal du have et gfx a la 7800gt så skal du anskaffe dig en anden..

Hva skal computeren bruges til?
Avatar billede dragonball Nybegynder
29. juli 2006 - 22:50 #5
ok.

Vi tager nok dette kabinet i stedet, og det hører under kategorien "midi"
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=810832

PC'en skal mest bruge til spil, så grafikkortet blir nok noget ala 7800 GT eller 7900 GT.

det eneste jeg er i tvivl om nu er vist kabinetet, men mon ik det er et ATX ?
Avatar billede dragonball Nybegynder
29. juli 2006 - 22:51 #6
hov... der står jo at kabinettet ER et standard atx under specifikationerne....
tror du ellers alt vil passe sammen ?
har jeg glemt noget ?
Avatar billede stiophan Nybegynder
29. juli 2006 - 23:33 #7
alt passer sammen.. alt skal bygges op fra bunden? skærm, mus, tastatur har du vel..

Hva med nogle dvd/cd-drev?

Skal du have så kraftigt et gfx vi jeg foreslå dig at anskaffe dig den PSU jeg linkede til tidligere.. selvom det ikke fåes ved Shg.dk. Det er ærgelift at købe en PSU der ikke kan stå distancen.

Har lige fundet denne: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820111
den kan bruges til grafikkort som 7900gt (ikke gtx)

standard-ATX er ATX. den anden version hedder micro-ATX
Avatar billede dragonball Nybegynder
30. juli 2006 - 13:11 #8
har mus, tastatur, skærm og cd/dvd drec selv.

Dit link til PSU'en virker ikke, men fandt psu'en alligevel via varenr.
Men forstår ikke hvorfor du siger at en 400W PSU bedre ville kunne trække min kommende pc frem for en 450W ??????

Og du siger også at CI's psu'er er ustabile, men jeg har kun hørt godt om dem!
Avatar billede dragonball Nybegynder
30. juli 2006 - 13:22 #9
jeg tror jeg vil oprette spørgsmålet igen, for at høre nogen andres meninger og forslag.
Du kan naturligvis lægge svar i det nye spørgsmål, og så kan du få dine point dér, evt delt med andre. Lukker her og tager point selv.
Avatar billede dragonball Nybegynder
30. juli 2006 - 13:25 #10
eller, det ville være nemmere hvis du og jeg delte point i dette spørgsmål, og at jeg så opretter et nyt, hvor jeg kan høre nogen af de andre experters meninger.
læg bare svar, og så deler vi.
Avatar billede stiophan Nybegynder
30. juli 2006 - 19:47 #11
ok så :D
Avatar billede dragonball Nybegynder
31. juli 2006 - 21:16 #12
arhgf, det er alt for kompliceret det her.
Har bestilt alle tingene nu, så nu kan det være lige meget med at oprette et nyt spørgsmål.
Du får bare alle pointene stiophan.
Avatar billede stiophan Nybegynder
31. juli 2006 - 21:17 #13
jeg takker
Avatar billede stiophan Nybegynder
31. juli 2006 - 21:18 #14
og håber du får en god maskine