Avatar billede power_t Nybegynder
28. juli 2006 - 12:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stop autopublicering af Excel til HTML

Jeg kan ikke knække denne selv:

Hvis man først f.eks. har valgt at gemme et Excel ark som HTML (Web page), så kan jeg ikke få programmet til at stoppe med dette.

Nogen, der ved hvordan den skal grejes?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2006 - 12:48 #1
Åbn Excel -> Filer -> Åbn -> Find filen -> Filer -> Gem som -> Under "Filtype" vælger du igen "Excel"

Sådan virker det hos mig, det er i Excel 2000
Avatar billede power_t Nybegynder
28. juli 2006 - 14:30 #2
Sorry, det virker ikke i Excel 2003
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2006 - 14:34 #3
Du må lige beskrive hvad den gør eller ikke gør......
28. juli 2006 - 14:42 #4
vejmand's fremgangsmåde virker også i Excel 2003.
Avatar billede excelent Ekspert
28. juli 2006 - 14:43 #5
I stedet for Gem som så prøv:  Filer/Rediger med Microsoft Excel
Avatar billede power_t Nybegynder
28. juli 2006 - 14:58 #6
Regnearket blev oprindeligt gemt som webside: File > Save as Web Page
Herved oprettedes en html version af regnearket, som hver gang regnearket bliver gemt, automatisk opdateres.

Selvom jeg f.eks. har slettet html versionen, bliver den bare gendannet i samme mappe hvor den oprindelig blev publiceret, når regnearket gemmes.
Samme sker hvis jeg f.eks. flytter mit regneark til en helt anden mappe. (html versionen gendannes i den oprindelige mappe.)

Hvis den oprindelige mappe slettes, kommer der en fejlmeddelelse i Excel hvis jeg forsøger at gemme regnearket, da den så igen forsøger at publicere html versionen - men nu til et ikke-eksisterende sted.
Avatar billede excelent Ekspert
29. juli 2006 - 12:21 #7
1. Åbn den projektmappe, der er indstillet til at genudgives automatisk.
2. Klik på Gem som webside i menuen Filer.
3. Klik på Udgiv.
4. Klik på Tidligere udgivne elementer på listen Vælg.
5. Marker det element, du ikke længere vil genudgive automatisk, og klik derefter på Fjern. Gentag fremgangsmåden for alle de elementer, du ikke ønsker at genudgive automatisk.
6. Klik på Luk.
7. Klik på Gem i menuen Filer for at gemme ændringen af projektmappen
Avatar billede power_t Nybegynder
31. juli 2006 - 09:19 #8
excelent: det var ikke bare rigtigt, det var excellent! Jeg takker og bukker.
Smid et svar for at få point.
Avatar billede excelent Ekspert
31. juli 2006 - 09:49 #9
ok velbekom :-)