Avatar billede prayer Nybegynder
27. juli 2006 - 21:57 Der er 6 kommentarer

Hvad er C++

Hej. Hvad er C++? Ja. Jeg ved godt det er et programerings sprog, men hvilke ting kan du lave med det? Programmer som Word og Calc, eller Spil? Jeg har Microsoft Visual Studio 6.0 og Microsoft Visual C++ 6.0.. Er der nogle der kan give mig et link til en torturial på Dansk? Hvor man lærer alt om det lige fra starten? Og er det gratis?

Tak for jeres hjælp experter
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2006 - 22:03 #1
Du kan lave naesten enhver form for programmer i C++. Inklusive dem du selv naevner.
Nok det eneste omraade hvor C++ forholdsvist sjaeldent bruges er web applikationer.

C++ er et sprog.

Visual C++ er et vaerktoej til at lave C++ programmer med.

Der findes baade gratis C++ vaertoejer og nogen som koster penge.

Normalt anbefaler jeg en bog hvis man skal igang med C++.

Der findes dog enkelte tutorials.

Dog mest paa engelsk.

Jeg kan godt grave nogle links op hvis det skal vaere.
Avatar billede prayer Nybegynder
27. juli 2006 - 22:20 #2
Ellers tak, jeg fandt en guide herinde...
Avatar billede tommya Nybegynder
28. juli 2006 - 17:24 #3
C++ er et sprog der er tæt beslægtet syntaks mæssigt med de fleste andre sprog (C, Java, C#) osv. Det gør det til et godt sprog at lære da det vil være nemmere at lære andre sprog hvis først man kan det.
Avatar billede danieru Nybegynder
08. august 2006 - 09:35 #4
Der er guides nok på exp så vidt jeg kan se..
Men ja, der findes bøger om C/C++

- jeg har selv lige begivet mig igang med at starte på C/C++

Jeg fandt tilfældigt en bog på biblioteket "Programmering C&C++"
Vist nok Poul Klausen der har lavet, den henvender sig i hvertfald til nybegyndere

Ellers er der jo et hav af guides på nettet (dog fleste på engelsk) meeeen også et par stykker på dansk, evt. her på exp som jeg nævnte i stoppen
Avatar billede danieru Nybegynder
08. august 2006 - 15:53 #5
Kom enli' til at placere mit indlæg forkert, sorry ;(
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2006 - 23:46 #6
OK ?