Avatar billede henbak Nybegynder
26. juli 2006 - 13:31 Der er 14 kommentarer

Skærm går i sort

For nogle dage siden oplevede jeg pludselig nogle problemer efter at computeren havde stået og passet sig selv lidt.

Jeg genstartede den fordi den arbejdede som en sindssyg, men da computeren skulle til at åbne windows igen går skærmen simpelthen bare ud og står og blinker som om den er på standby!

Jeg prøvede at reparere windows igen, men midt inde i installationen får jeg en blå skærm med en fejl på filen NV4_disp hvilket jo er relateret til mig grafikkort. Gerforce4 ti 4200 med 128 MB ram.

Jeg vælger at formatere hele disken og installerer windows uden problemer. Alt går efter planen og jeg begynder at sætte min computer op igen, men da jeg downloader de nyeste drivere til mit grafikkort og prøver at installere dem går min skærm pludselig ud igen!!!

Jeg kan hverken finde hovede eller hale i det her så håber der er nogen der kan hjælpe.

PS: Jeg har genddannet de oprindelige drivere og så kan computeren godt starte efter skærmen har stået på standby i ca. 5 min. Så åbner windows pludselig. Jeg kan ikke åbne for nogen som helst spil, men ellers virker alt andet.

VH Henrik
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. juli 2006 - 13:33 #1
Har du husket, at indstallere driver til bundkortet??
26. juli 2006 - 13:56 #2
Varme problem ? - på grafikkortet ?

Det har en del putter i denne tid ...
Avatar billede henbak Nybegynder
26. juli 2006 - 14:43 #3
Det her er mit bunkort:

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=79

Hvor finder jeg drivere til det?

Ved ikke om det er varmeproblemer med grafikkortet, men tror det ikke.
Avatar billede henbak Nybegynder
26. juli 2006 - 14:55 #4
Ok så ser jeg at man kan finde driverne ude i højre side. Der er 4 stk så prøver at installere dem alle.
Avatar billede henbak Nybegynder
26. juli 2006 - 15:47 #5
Driverne til bundkortet hjalp ikke noget.

Hver gang jeg installerer de nyeste drivere til mit grafikkort vil computeren slet ikke gå ind i windows, så måske problemet ligger der.

Ellers går den stadig ud i 5 min inden den går ind i windows.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. juli 2006 - 21:35 #6
har du prøvet en ældre driver, til dit grafikkort..?
Evt. den originale..O)
Og har du renset pcén for støv fornylig.?
Avatar billede henbak Nybegynder
27. juli 2006 - 01:08 #7
Ja jeg har prøvet en ældre driver og det virkede ikke.

Jeg havde computeren åben i dag og det så ikke ud til at den var mere overdænget af støv end den plejer. Tvivler også stærkt på at det er problemet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. juli 2006 - 09:50 #8
Kør en chkdsk
Avatar billede henbak Nybegynder
01. august 2006 - 16:54 #9
Jeg blev anbefalet at købe et nyt grafikkort så det gjorde jeg så.

Modtog grafikkortet idag, men kunne ikke få det til at virke.

Skærmen var helt ternet da jeg tændte for computeren og da jeg skulle installere driveren fra CD'en genstartede den pludselig midt i installationen.

Snakkede med manden fra forretningen som mente kortet var deffekt, så det er sendt tilbage.

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Kan det skyldes at min strømforsyning ikke er stor nok? Altså reagerer computeren på den måde hvis det er tilfældet...?

Eller kan det være noget helt andet der er galt, eller er det simpelthen bare kortet der er kaput?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. august 2006 - 17:38 #10
jeg troede også mit geforce ti 4200, var stået af, men det har vist sig det er bundkortet. så det kan sagtens være.??

men hvilket kort købte du.?
Avatar billede henbak Nybegynder
01. august 2006 - 17:48 #11
Jeg købte et Geforce 6600 GT...

Hvordan kan jeg vide om det er bundkortet? Jeg har ikke umiddelbart muligheden for at teste med andre grafikkort udover det jeg lige har prøvet selvfølgelig.

Men hvis det er bundkortet bliver det da en dyr affære?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. august 2006 - 19:10 #12
faktisk er bundkortet sikkert billigere.
Men har det kort ikke et ekstra strøm stik..?
Det kunne også være du har ret i at din strømforsyning ikke kan følge med.!
Og de er ikke så dyre.. 3-500,-
Avatar billede henbak Nybegynder
01. august 2006 - 19:29 #13
Nej mener ikke det har et ekstra strømstik.

Det spurgte forhandleren også om, men så mente pludselig at det var deffekt istedet og sendte jeg det tilbage.

Men det kan vidst være det går hen og bliver dyrt hvis jeg både investerer og grafikkort og strømforsyning og det så viser sig at det er bundkortet den er gal med.

Måske den bare skulle sendes til reparation?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. august 2006 - 20:41 #14
Vent til du for et nyt grafikkort..

måske peet49 har et forslag..?