Avatar billede leneogjesper Nybegynder
26. juli 2006 - 02:35 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

BF server

Jeg prøver at oprette en dedicated BF1942 server. Alle nødvendige porte er forwardet i min router. Når jeg opretter spillet startes det med ip'en fra min router... det må vel være min interne ip... ingen kan connecte... ifølge myip.dk er min eksterne ip 80.197.72.74 men hvis jeg prøver at starte serveren med denne ip siger programmet at ip'en er ukendt..
Jeg har prøvet en masse forskellige ting og læst op til flere guides... Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få det til at virke..

Min router er en Linksys WRT54GC... Min firewall skulle være konfigureret korrekt...
Avatar billede tribalroots Nybegynder
26. juli 2006 - 09:51 #1
Den bør starte op med den interne IP som du først nævnte, og spillere udefra skal connecte til din eksterne ip, så det er et meget godt question! :D
Nu har du ikke windows-firewall aktiv!?!
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
26. juli 2006 - 12:24 #2
nej... windows-firewall er deaktiveret
Avatar billede tribalroots Nybegynder
26. juli 2006 - 12:34 #3
Da du forwardede portene, sikrede du dig at det både var tcp og udp?
Avatar billede x86 Nybegynder
26. juli 2006 - 12:45 #4
taget fra http://www.ea.com/official/battlefield/1942/us/editorial/serveradminfaq.jsp?ncc=1

How do I setup my server behind a firewall?

If you do not care about (or want) the server being listed in Ga*spy, then you only need to open udp port 14567 into your network. If you are behind a firewall/router that is also doing NAT, you will need to port forward udp port 14567 from your firewall/router to your internal server. On some routers you may also make your server a 'DMZ' host which effectively puts the server on the outside of the firewall. However, please realize that exposes your server and all of its potentially open ports (and exploitable code) to the rest of the dirty public internet :)

If you do want your server to be listed in Gamespy you will need a number of additional ports opened up:

allow udp port 14567
allow udp 22000 (THIS IS ONLY FOR LAN GAMES. If you don't want that accessible from the net, don't open it)
allow udp range 23000 23009
# Gamespy Master Server UDP Heartbeat allow udp port 27900
# Gamespy Master Server List Request allow tcp port 28900
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
26. juli 2006 - 14:11 #5
ja forwardede til både udp og tcp... min router har ip 192.168.1.1 men når jeg forsøger at starte serveren auto-detecter den ip som 192.168.1.100... derfor har jeg forwardet til begge disse ip'er.. Jeg har enabled DMZ...
Men ærligt talt jeg er ret grøn på hele router / server området, så det kan slet ikke udelukkes at jeg ikke aner hvad jeg laver
Avatar billede tribalroots Nybegynder
26. juli 2006 - 14:19 #6
Ok, jamen du skal ikke forward for routeren selv, men din maskines ip, som er, hvad? 192.168.1.2 eller måske 192.168.1.3, kør en ipconfig i dos promt på servermanskinen og se, forward derefter portene til den maskines ip!
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
26. juli 2006 - 14:36 #7
Ifølge ipconfig er ip 192.168.1.100.. men dette er vel den interne ip da myip.dk siger at min ip er 80.197.72.74... nu er der forwardet til 192.168.1.100 både udp og tcp.. men det virker stadig ikke... når en anden forsøger at connecte siger den bare "Failed to connect"
Avatar billede tribalroots Nybegynder
26. juli 2006 - 14:49 #8
yes, 192.168.1.100 er blot den ip du har fået tildelt af din router, selvom de nu typisk plejer at tildele nedefra! hmmmm!

Nogle routere skal du definere både interne og eksterne ip for hver port, er dette noget som er plads til på din, og i så fald er det gjort med begge?
Avatar billede leneogjesper Nybegynder
26. juli 2006 - 15:00 #9
ja jeg havde prøvet at definere porte for hver ip... jeg har netop valgt at resette routeren og starte forfra efter de anvisninger du havde givet... Og nu virker det... Så jeg har sandsynligvis fået lavet noget jeg ikke skulle før... men tak for hjælpen i hvert fald, da det virkede efter at følge dine anvisninger må det være på sin plads at du får pointene... :-)
Avatar billede tribalroots Nybegynder
26. juli 2006 - 15:57 #10
Begge dele lyder godt!  ;-)