Avatar billede chop Nybegynder
12. maj 2001 - 22:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilken køler til en 500 Mhz Athlon classic

Jeg har lige besluttet mig for at jeg vil overclocke min 500 Mhz Athlon og har allerede bestilt en Goldenfinger. Jeg vil bare høre hvilken køler der er den bedste til en slot A.
Avatar billede bbs Nybegynder
12. maj 2001 - 23:46 #1
Hvilket MB har du?
Avatar billede bbs Nybegynder
12. maj 2001 - 23:52 #2
1)
Koster ikke meget, men er dog en temmeligt kraftig køler.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724617895

2)
En megkøler, der er oppe i den lidt større prisklasse. Den er meget stor, så vær sikker på at du har plads på dit MB. Dette er en af de kraftigste kølere, men måske lidt for voldsom til en 500 mhz Athlon.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724587893

Det er 2 rigtigt gode kølere.

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en Socket A 1333 Mhz Athlon Processer, og et Soltek-KAV75-X Motherboard, og den sidst nævnte køler.
Det er en kraftig PC, til en pris på ca. 4000 kr.
Avatar billede bbs Nybegynder
12. maj 2001 - 23:59 #3
Forresten, nu hvor du er igang med OC, så kunne du jo ligeså godt købe den her sjover: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607914

Den skulle vidst slet ikke være så tosset.
Avatar billede hanmo Nybegynder
14. maj 2001 - 22:18 #4
Nu er det jo ikke de store hastigheder, din CPU kommer op på, så egentlig behøves du ikke jo ikke det store uhyre. Så jeg ville gå efter noget uden et monster af en blæser, der lyder som en jetmotor. Et bud kunne være: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=14&page=1
Men du kan jo også skifte til en socket A med lidt flere Mhz. Der er overclockingmulighederne også bedre :)
Avatar billede chop Nybegynder
19. maj 2001 - 14:14 #5
Mit MB er et Asus K7M, så jeg kan ikke bruge den global-win-blæser som hanmo har foreslået mig.

Hvor meget er Vantec-køleren, som bbs har foreslået, anbefalet til?
Avatar billede bbs Nybegynder
19. maj 2001 - 15:18 #6
Jeg synes at den er kanon god, bruger den selv, på en 700 Mhz Athlon!
Avatar billede demojoe Nybegynder
23. maj 2001 - 17:44 #7
tomshardware.com har lavet et par kølertests... Det virker til at NC\'s silveradokøler er det man skal have fingrene i.
Avatar billede gnaffe Nybegynder
25. maj 2001 - 18:00 #8
Hvis du vil kunne overclocke den til 700-900 mhz skulle du overveje en vandkøler:) du kan købe en ved www.coolerkit.dk.
Du kan også købe nogle ret gode blæsekølere