Avatar billede dorky Nybegynder
24. juli 2006 - 23:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spam fra "Goldmark Industries" GDKI.PK

Får flere mails i ugen... Man kan ikke svare igen og man kan ikke finde noget der er ens i alle mails så man evt kunne lave en regel i outlook...

Nogen der kender til hvor jeg kan komme af med det lort...

Har ellers Norton 2006 så der burde det ikke halte
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
25. juli 2006 - 00:28 #1
De sidste bogstaver efter @ er det også forskelligt ?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2006 - 02:55 #2
well hvis alle mails kommer fra goldmark industries ka du vel bare sætte et filter på goldmark industries.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
26. juli 2006 - 10:03 #3
Goldmark industries spams benytter sig af teknikken med at bruge et billede til at vise deres besked, derfor kan man ikke filtrere paa ord i emailen. Derudover er der en masse random ord som goer at man heller ikke blot kan se paa om der kun er et billede i emailen.
Vores spamassassin setup her har idag scoret en af disse mails til:
X-Spam-Status: No, score=4.5 required=6.0 tests=DATE_IN_PAST_06_12,
    EXTRA_MPART_TYPE,HTML_IMAGE_ONLY_32,HTML_MESSAGE,
    RCVD_IN_BL_SPAMCOP_NET,SARE_GIF_ATTACH autolearn=disabled
    version=3.1.3

Det var den eneste der ikke blev fanget ud af 45 spammails der kom i loebet af natten.
Havde vi haft bayes enabled og maaske en mindre score, ville den vaere blevet fanget. Det der nok vil vaere den nemmeste maade at fange den paa, er at checke afsender ip imod forskellige rbl's og haabe den er blacklistet.
Avatar billede dorky Nybegynder
29. juli 2006 - 21:07 #4
Det lyder som det rigtige du nævner der... Så kommer problemet bare..... :-)

Hvordan gør en ikke "IT-haj" så...
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. juli 2006 - 21:07 #5
Jeg vil naesten skyde paa at det bedste du kan goere er at benytte en prof loesning, dvs. koebe dig til spam filtrering eller muligvis benytte en gratis tjeneste som gmail, hotmail eller lign.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
07. august 2006 - 13:03 #6
Til info har vi faaet installeret et OCR plugin til vores spamassassin, saaledes at disse billeder kan laeses som alm tekst, og saa gaar det lige pludselig meget nemmere med at stoppe dem.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 15:03 #7
Lukkes ??
Avatar billede dorky Nybegynder
24. juni 2007 - 23:33 #8
Stoppet af sig selv