Avatar billede taishi Nybegynder
12. maj 2001 - 18:34 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

frames, tror jeg nok...

jeg er lige begyndt med noget hjemmeside, og vil lave en meget lille side med frames. med hvis jeg nu har 2 sektioner, (en til højre og en til venstre) hvordan ordner jeg det så sådan at når man trykker på en knap til venstre, åbner den en side i højre?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2001 - 18:35 #1
skriver du den i html, eller med et eller andet program`?
Avatar billede prodic Mester
12. maj 2001 - 18:36 #2
du laver et target på dine links - du skal anvende de navne du har angivet på dine frames.
Så virker det.
Avatar billede taishi Nybegynder
12. maj 2001 - 18:38 #3
gizmo-gizmo>>med dreamweaver

prodic>> kan du forklare det der med target? jeg er lidt nubi til det her
Avatar billede prodic Mester
12. maj 2001 - 18:38 #4
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. maj 2001 - 18:39 #5
<a href=\"side.html\" target=\"ramme_tilhojre\">indlæs side.html i rammen tilhøjre</a>

i din framset fil skal den ramme der loades til så have et navn det svarer til det du bruger i target= parameteren:

<frameset cols=\"50%,*\">
  <frame src=\"side_med_links.html\">
  <frame src=\"side_filer_loades_ind_i.html\" name=\"ramme_tilhojre\">
</frameset>

mvh JakobA

Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
12. maj 2001 - 18:41 #6
marker dit link.
vælg target i bjælken (den hvor du kan ændre det hele :) -> og så vælg mainframe
Avatar billede prodic Mester
12. maj 2001 - 18:43 #7
Dit frameset ser muligvis sådan her ud :
<html>
  <head>
  <title>Mit tredje framset</title>
  </head>
  <frameset rows=\"20%,80%\">
    <frame src=\"frame1.htm\" name=\"Left\">
    <frame src=\"frame2.htm\" name=\"Right\">
  </frameset>
</html>

så laver du i koden til venstre side et link der skal se sådan her ud :
<a href=\"http://www.html.dk\" target=\"Right\">Her er
et link til html.dk</A>

Så virker det :-)
Kan ikke hjælpe dig i DreamWeaver, sorry.

Avatar billede prodic Mester
12. maj 2001 - 18:44 #8
Avatar billede h-henneberg Nybegynder
12. maj 2001 - 18:48 #9
Hey hvorfor bruger du ikke bare frontpage 2000 eller webexpress de er skide gode
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2001 - 17:39 #10
<ole>
h_henneberg >> FP2000 er herostratisk berømt for at skrive dårlig kode, der ikke opfylder HTML4 standarden (eller nogen anden, for den sags skyld)! En bunke af den fejlopretningskode - som IE er udstyret med - er en nødvendighed for at være sikker på at kunne læse et FP-genereret dokument. FP er velegnet til at offentliggøre det seneste billede af husets kat eller mors seneste kageopskrift, men er ubrugelig til frembringelse af seriøse websider. Måske er det derfor, ingen professionelle bruger den  :o)

taishi >> Fortsæt blot med DW, som er et program af en langt højere klasse - når nu det skal være WYSIWYG.
/mvh
</bole>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
13. maj 2001 - 17:45 #11
Ja, det er rigtigt, forsæt med Dream viewer. FP laver de mest underlige koder. Vis man senere skal til at arbejde i koder på en side der er opbyggeti FP bliver det sq´ svært.
Hvis du vil til at lære html virker det MEGET logisk hvis du har brugt DW. Hvis man fx. skal ændre baggunden har det betegnelsen bgcolor. I html er det det samme bgcolor=\"bla\".

nå, men prøv at gør det jeg har sagt til dig, det virker.