Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
21. juli 2006 - 21:23 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Java i Flash?

Som jeg har forstået det, er der mulighed for at sende Actionscript med i flash-filer, som så afvikles af den Flash-plugin, brugeren har installeret i sin browser.

Det som undrer mig er, at en jeg snakkede med, siger at man også kan benytte Java i Flash-filer. Det lyder temmelig mærkeligt - er det korrekt? Hvis "ja", er det så fordi der er en JVM med i den
Flash-plugin, man har installeret?

Jeg går ud fra at han reelt mente at Actionscript er inspireret af Java, men jeg vil lige være sikker.

Den første som kan dokumentere at Flash-filer kan indeholde Java (og at det er standard) - hverken JavaScript eller noget andet fortolket, men rigtig java bytecode, får de 200 points. Dokumentationen skal helst være i form af links. Gerne til specifikationen af Flash-formatet eller sider hos Adobe/Macromedia.

Alle der sandsynliggør at det ikke kan lade sig gøre, får de 200 points til deling, hvis ovenstående svar ikke dukker op.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. juli 2006 - 21:29 #1
Kunne det være sådan noget som dette at der er tale om?

http://www.anotherbigidea.com/javaswf/
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2006 - 00:01 #2
Nej. Det er et spændende bibliotek, men det er jo til at læse og generere Flash-filer med. Jeg er på udkig efter dokumentation af at man kan /afvikle/ Java i Flash. Som det fremgår, tvivler jeg kraftigt på at det kan lade sig gøre.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
22. juli 2006 - 00:22 #3
Jeg kender ikke til at man kan bruge java applets i flash, men der er ikke nogen tekniske grunde til at det ikke kan lade sig gøre. Java applets er designet til at køre som en del af andre programmer og disse programmer behøver ikke selv implementere et JVM for at dette kan lade sig gøre. JVM'et på maskinen kan bruges. Det er den teknik der bruges med Web-browsere hvor selve udførselen af java koden foregår i JVM'et selvom appletten vises som en del af siden. Der er som sagt ikke nogen teknisk grund til at man ikke kunne gøre dette i flash også, jeg tror bare ikke at det findes...
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
22. juli 2006 - 01:15 #4
Klart. Men det forudsætter jo så at der er en JVM installeret separat (ud over Flash), så dermed bliver ens muligheder for at levere noget som virker væsentligt reduceret, da man pludselig også er afhængig af noget eksternt.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. juli 2006 - 13:33 #5
Java vil naturligvis altid forudsætte en JVM...
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2006 - 12:35 #6
Til gengæld er det evident, at Actionscript tager udgangspunkt i ECMA-script ligesom javascript, så det er måske der, man skal søge en forbindelse (og misforståelse !-)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
05. august 2006 - 13:44 #7
Jeg synes det er oplagt at min ven tog fewjl. Det er den mistanke, jeg hele tiden har haft og intet tyder på det modsatte. Tak for hjælpen. Hvi I lægger et svar, giver jeg nogle points (omend ikke 100 til hver af Jer). Håber det er ok.
Avatar billede roenving Novice
07. august 2006 - 18:29 #8
Oki, det ligner nok ca. 15 til mig !-)
Avatar billede nielle Nybegynder
10. august 2006 - 11:00 #9
10 til mig :^)
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. august 2006 - 13:02 #10
Ups. Nå. Hm..

Ja sådan blev det.

Jeg har jo rigeligt med points alligevel, men klat dem nu ikke væk ;-)
Avatar billede roenving Novice
10. august 2006 - 15:48 #11
*lol*

-- og tak for point ;~}

PS. Hvis du ville lave andre fordelinger, skal der for det første være nogen, der kan modtage de resterende (du skal selv lægge et svar !-), og så kan du bruge avanceret til at specificere konkrete fordelingstal ...
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
10. august 2006 - 16:00 #12
Ja. Jeg troede selvfølgelig at hvis jeg blot brugte den avancerede fordelingsfunktion og anførte 15 point til hver af Jer, ville systemet selv regne ud at jeg skulle have de resterende points. I stedet for valgte det bare at dele dem imellem Jer.
Avatar billede nielle Nybegynder
10. august 2006 - 18:48 #13
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
11. august 2006 - 00:23 #14
Bare behold dem. Jeg når aldrig at bruge mine points alligevel...