Avatar billede dytti Novice
21. juli 2006 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

oprette et forum

jeg leger med en ide om at lave en side om put&take fiskeri.
På siden skal der være følgende muligheder.
1. et forum (ala' eksperten).
2. Mulighed for at medlemmer kan give point/vurdere søerne.
3. mulighed for login.

Jeg har dreamweaver MX. Kan det bruges til at lave ovenstående?
Jeg har hørt om programmerne imPAKT og ultradev. Men hvad ville i bruge (gerne gratis, men ingen betingelse).

Og til sidst - hvad skal jeg et evt webhotel understøtte
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
21. juli 2006 - 12:10 #1
http://www.phpbb.com/

godt og gratis
Avatar billede zaar Nybegynder
21. juli 2006 - 12:26 #2
Eller hvis du vil lave dit dorum i ASP. så er dette forum nemt at gå til: http://forum.snitz.com/
Jeg anvender selv dette forum sammen med en access database og syntes faktisk det kører rigtig god.
Der findes også rigtig mange tillæg scripts til dette forum.
Her kan blandt andet nævnes, gæstebog, fotoalbum, user group styrring, news og meget meget andet. Mon ikke der findes en form for points system også.
Avatar billede dytti Novice
22. juli 2006 - 17:40 #3
De ligner meget hinanden. jeg har installeret snitz. Kan jeg ændre fra engelsk til dansk? Hvilken fil skal jeg ind i, for at gøre forummet "dansk"?

læg et svar, så deler jeg point mellem jer. Begge løsninger er gode.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
22. juli 2006 - 20:12 #4
Hvis du vælger zaar's løsning er det zaar der bør have pointsne ...*S*
Avatar billede dytti Novice
23. juli 2006 - 09:38 #5
Jamen jeg har skam ikke valgt nogen endnu *S* zaar's ser bare ud som den eneste hvor der kan redigeres i teksten/sproget.

Og i har jo begge taget jer tid til at hjælpe mig *SS*
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
23. juli 2006 - 13:57 #6
Du kan sagtens redigere i teksten og sproget i phpBB ...
alle tekster er lagt  i enkelte dukomenter ... lige til at gå til

I phpBB er der en mappe der heder "language" i den er alle teksterne i php som man kan rette som man vil (Kan tage lang tid da der er mange tekster)
lang_main indeholde alle tekster der vises i forumet
lang_admin indeholde alle tekster der vises i admin delen
der er også filer for faq og for alle mailtekster

Du kan også download alle grafikknapper som PSD dokument og lave dem om til havd du vil have (incl farve osv.)

Jeg leger selv med at oversætte hele phpBB til dansk ... og må indrømme at det er noget af et arbejde
Avatar billede dytti Novice
23. juli 2006 - 18:11 #7
Jeg har nu indstalleret phpbb2.
Kanon - Man kan downloade både en sprogpakke, og en pakke med danske knapper.
Det virker perfekt, og vi slipper begge for at bøvle med oversættelsen.
Alt er automatisk.

Jesper  - læg et svar - du vinder *SS*
Avatar billede dytti Novice
23. juli 2006 - 18:13 #8
Ps. Sådan ser den ud med dansk sprogpakke http://www.dytti.dk/forum2/phpBB2/
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
23. juli 2006 - 20:47 #9
Hvor fandt du den danske udgave ???
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
23. juli 2006 - 20:51 #10
*S*... nå...den danske version ... oki ... den kender jeg ... men syntes ikke den passer til mit brug ... så laver min egen ...*G*