Avatar billede uffesteenberg Novice
20. juli 2006 - 20:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Avi til (s)vcd med undertekster??

Jeg har et par avi-filer med separate undertekster... vil gerne lave dem om til svcd eller vcd med faste undertekster (srt. osv), så de kan ses på en standard dvd-afspiller og så de kan være på en cd-skive..

Er der ÉT program, der kan klare BÅDE konvertering og "påklistring" af underteksterne???

Hvis ikke, hvad er så den nemmeste metode??
Har WinAvi, Nero, TMPGenc mm.

PS: En typisk avi på ca. 700 mb i ok kvalitet, skal jeg lave den til vcd eller svcd?? Kommer en svcd til at fylde for meget??
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. juli 2006 - 22:16 #1
Prøv at brænde efter denne recept og hvis underteksterne virker på pcen skulle det også virke på dvd afspilleren.
http://forum.nettips.dk/forum_posts.asp?TID=6007&PN=1
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. juli 2006 - 19:10 #2
Det virker her i ca. 90%, det er kun når filmen er codet i Four CC  det ikke kan afspilles, uden konvertering til andet format. :-)
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
23. juli 2006 - 11:38 #3
Hej

gratis programet Avi2Dvd kan dette (der findes andre). Avi2Dvd
kommer som en færdig pakke med valgfrie MPEG-2 indkodere QuEnc, FreeEnc, NuEnc og HCEnc.
Så kan man selv prøve dem og se hvilken der giver bedst billedkvalitet (har man CCE
i forvejen kan Avi2Dvd også sætttes op til at bruge denne).

Avi2Dvd kan f.eks. findes på www.videohelp.com

Mvh Torben.
Avatar billede fuglen1 Novice
29. juli 2006 - 16:20 #4
uffesteenberg: Hvor lang spille tid har filen
svcd fylder 18mb per spilleminut =ca 38 min på en 700 mb skive
vcd fylder 10 mb per spilleminut=ca 70min på en 700 mb skive

Winavi burde kunne klare underteterne ellers kan Virtualdup med med et undertekst filter.
Det nemmeste er i avi med divx eller xvid codec eller dvd hvis du vil være rå en skive.
Avatar billede uffesteenberg Novice
29. juli 2006 - 18:35 #5
Yes brueger selv avi, men det er til en kammerat, hvis dvd-afspiller ikke kan afspille avi..

Læg svar så deler jeg pointene mellem jer ;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. december 2006 - 00:13 #6
Hvis hans afspiller kan klare divX, kan i code filerne om med Dr.DivX 1.0.6
Kan hentes her udvikling stoppet på programmet derfor kan det hentes gratis, når trial er overstået klikker i bare continue trial - så kører den videre. :)

http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2100&s=135
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. december 2006 - 00:17 #7
Er nu begyndt at bruge ConvertXtoDVD da den laver avi+undertekster om til alm. dvd på ret kort tid... et par timer på min mega-langsomme pc. men tak for indput ;-)

http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/