Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
20. juli 2006 - 17:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SSL og sløring af ip:)

Heys alle.
IRC er lidt nyt for mig, og jeg skal til at begynde færdes mere derinde af forskellige årsager.
Men hvordan får man det der SSL til at fungere og er det muligt at skjule ens ip? Når jeg fx joine ren channel, er jeg ikke interesseret i at folk kan se mine ip.

Greets!
Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juli 2006 - 18:21 #1
De fleste IRC netværk (bla. undernet og quakenet) har en channel/user service.. kaldet x/q/y eller noget i den dur. Dem kan du registrere dig med (også dem du bruger til channel access), og derefter /mode +x ditnick .. hvilket vil give dig en hidden ip.
Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juli 2006 - 18:23 #2
Kender desværre ikke noget til ssl.. men det er en anden mulighed. Måske en anden kan give dig et kvalificeret svar omkring ssl :)
Avatar billede 4b4 Nybegynder
20. juli 2006 - 18:31 #3
Hvis du er IRCop (+o/O) har du desuden mulighed for at skjule din ip gennem selve ircd'n.. og det er også muligt at fake din ip gennem server opsægning ved en S: line :)
Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
20. juli 2006 - 22:50 #4
Tak for svarene. Jeg er bare en normal bruger, som skal joine nogle forskellige channels, og når folk skriver /whois mitnick, så vil jeg helst ikke have at de kan se min ip. Er der virkelig ikke en let måde, man kan gøre det på?
Avatar billede 4b4 Nybegynder
24. juli 2006 - 12:59 #5
Så er det nemmeste nok at bruge channel service... De fleste netværk har en hjemmeside hvor du kan registrere dit brugernavn (kan også gøres gennem irc), og så kan du /mode +x ditnick .. som så vil skjule din ip helt