Avatar billede xtr0 Nybegynder
20. juli 2006 - 05:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpel editor

Hej.
Jeg er startet på lidt java for et par dage siden. Jeg har rodet i OOP længe og læst om den teoretiske del af java et stykke tid men er lige hoppet ud til den praktiske del.
Indtil videre har jeg været glad for vim og javac kommandoen på min Linux server.

Jeg har kodet lidt C++ i tidens løb gennem mit studie og der blev jeg glad for Dev-Cpp (http://www.bloodshed.net/images/devcpp5_scr.jpg) en meget simpel editor med compile-knap, syntax highlight, fil liste samt tabs. Findes der en pendant til denne bare til java?

Jeg ved jeg skylder mig selv at lære et IDE, men jeg vil hellere fokusere på at lære Java, end at lære et IDE.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. juli 2006 - 07:59 #1
Jeg startede selv ud med: http://www.jcreator.com/

En af de få editorer til Java der ikke er skrevet i Java, men det er ganske glimrende og findes i en gratis udgave til privat brug.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. juli 2006 - 08:00 #2
Og i JCreator kan man både compile enkelte filer og lave projekter, hvor man i mange større editorer er tvunget til at lave et projekt.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. juli 2006 - 08:01 #3
Og når du engang når til at skulle igang med et "rigtigt" IDE, så vil jeg anbefale at tage et kig på Eclipse, som jeg selv arbejder med, eller NetBeans som er Suns eget værktøj.
Avatar billede xtr0 Nybegynder
20. juli 2006 - 08:44 #4
Genialt. Det har jeg hentet og bruger det nu. Det virker fint. Opret svar.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. juli 2006 - 08:54 #5
svar
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2006 - 12:17 #6
JDeveloper er også ganske udemærket: http://www.oracle.com/technology/products/jdev/index.html
Avatar billede netspinner Nybegynder
30. juli 2006 - 12:58 #7
Jeg kan så også anbefale BlueJ (http://www.bluej.org/), som bruges på mange undervisningsinstitutioner. BlueJ's oprindelse er faktisk dansk. Der har du et rigtig godt overblik over dine klasser og deres forbindelser mv., som du vil påskønne i det første år du koder Java...
På sitet finder du også små extensions til BlueJ.