Avatar billede miqe Nybegynder
19. juli 2006 - 16:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Site vurdering i forskellige browsere

Jeg kunne godt tænke mig at få en tilbagemelding fra så mange som muligt om hvordan sitet ser ud i deres browser.
Det er specielt interessant vis der er fejl på sidens layout.
Tilbagemeldinger må gerne indholde:
Dit styresytem, Din(e) browser(e) & om der er fejl eller ej.

Ingen interesse i meldinger om webstandarder, da jeg er vandt til at bruge dem i de ting jeg selv designer.
Avatar billede miqe Nybegynder
19. juli 2006 - 16:30 #1
Det hjælper jo nok med et link ;-)
http://coolinspiration.com/
Avatar billede jarl-g Nybegynder
20. juli 2006 - 17:31 #2
Jeg kan umiddelbart ikke finde nogen tekniske fejl, men her er et par design tips:

1) Banneret er MEGET dårligt. Desuden skal det ikke "Stikke op over" den anden linje. Hav det hele i ét område uden noget "opstikkende".

2) Der hvor der står "Indkøbskurv" og nederst hvor der står "Om Os", er der hårde kanter mens der andre steder er bløde kanter. Vælg én af delene. Jeg tror det vil blive bedst med bløde kanter

3) Kategori-vælgeren skal være større og en lidt federe skrift.

Det var vist alt

-JPAG
Avatar billede miqe Nybegynder
20. juli 2006 - 19:55 #3
Til webshoppen har jeg brugt CubeCart, som jeg er ved at tweake efter behov.
Har fra tredjepart købt et skin, som jeg så også skal have tweaket efter mine behov.
Har dog oplevet at Firefox 1.5.0.4 og en række andre browsere i Gentoo Linux møblerer rundt på tingene selvom det validerer xhtml1.0
Kan se at samme version af Firefox i Gentoo Linux og Windows anvender 2 forskellige versioner af Gecko (I linux bruger den en nyere Gecko-version).

Derfor er jeg interesseret i at finde ud af hvor mange forskellige browsere, der ser siden skævt.
Avatar billede hsrg_dk Nybegynder
24. juli 2006 - 11:09 #4
på min skærm i IE7 der har dit design nogle lyseblå kanter/rammer, lidt synd.

Ellers synes jeg siden virker fint i både IE7 og FF.
Avatar billede miqe Nybegynder
24. juli 2006 - 12:26 #5
Lyseblå kanter. Det er noteret. Det må jeg hellere få rettet i, da IE7, nok går hen og bliver meget normal indenfor en overskuelig fremtid.
Desværre forlyder det at de for lukket for nogle af de hacks man kan lave i IE uden at rette op på det, som hackene rettede op på. :-/
Avatar billede miqe Nybegynder
04. august 2006 - 15:29 #6
Flere der har indspark??
Avatar billede miqe Nybegynder
06. august 2006 - 14:06 #7
Åbenbart ikke flere der har en mening.
jarl-g og hsrg_dk:
I må gerne lægge et svar.
Avatar billede miqe Nybegynder
07. august 2006 - 19:25 #8
Jeg lukker spørgsmålet imorgen.
Vis i er interesserede i pointene må lige råbe højt.