Avatar billede gustenmaster Nybegynder
19. juli 2006 - 14:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

unmountable boot volume - blå skærm ved start

Min maskine kan ikke starte. Efter et strømnedbryd ifbm. nedlukning, starter maskinen op med blå skærm og beskeden "unmountable_boot_volume".

Har surfet lidt rundt og fundet ud af, at jeg skal boote på Win cd'en og skrive chkdsk /p...
MEN MEN MEN Jeg kan ikke komme ind og boote på CD'en....

Har snart prøvet alt.

Har bla. kørt en indbygget test og den skriver følgende:

error code 0F00:0244 msg: Block 135171186 uncorrecttable data error or media is write proctected...

Der er tale om en Dell Dimension 8400...
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
19. juli 2006 - 14:58 #1
Brug Windows Cd'en og boot fra den. Brug herefter Recovery Console. Du skal trykke "R" ved windows installationsstarten.

1. Tast chkdsk /r og tryk enter
2. Tast chkdsk /p og tryk enter
3. Tast fixboot c: og tryk enter, husk hvis c drevet er dit boot drev
Tast exit og genstart din computer

Dette skulle gerne virke

Noerdar
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
19. juli 2006 - 15:06 #2
Hvorfor kan du ikke boote fra CD
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
19. juli 2006 - 15:14 #3
Det er som om den ikke KAN boote på cd'en. Hvorfor, ved jeg ikke. Har checket bios og sikret at står rigtigt... men den finder ikke cd'en...
Det er gen-installaions Cd'en og ikke en "rigtig" win xp disk. Har også prøvet andre cd'er (gen-installationscds) men same shit....
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
19. juli 2006 - 15:40 #4
Prøv at skaffe en almindelig Windows Cd, det hjælper nok på sagen ellers prøv at låne cd drevet fra en anden maskine. Men denne løsning jeg skrev i starten burde virke.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2006 - 19:35 #5
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
20. juli 2006 - 14:16 #6
har endeligt fået liv i cd'en - men der var ikke meget hjælp at hente... Det ser ud til at disken er stået helt af... Kan ikke kører repair da cd'en ikke kan finde nogen disk... hvilket jeg havde frygtet fra start. Nu må jeg se om jeg kan redde data fra den... Det er en kammerats maskine, og han har naturligvis ikke taget backup ;-(
Smid et svar så er der lidt point...
Avatar billede noerdar-dilling Nybegynder
21. juli 2006 - 12:02 #7
Svar