Avatar billede marsch Nybegynder
19. juli 2006 - 12:28 Der er 9 kommentarer

Opdatering af Tabel via funktion

Jeg er igang med at udregne antal reele arbejdsdage som jeg vil have opdateret i en kolonne i en tabel, jeg har lavet en funktion som kan kaldes med en start dato og slut dato som parametre, men det driller en del.
Er der nogen der kan fortælle hvad jeg gør galt.

DoCmd.RunSQL "UPDATE Issues SET Days = '" & GetNumberOfWorkDays(Opened_Date, Due_Date) "'"
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2006 - 12:32 #1
De nye data bliver ikke vist før du kører en requery, prøv:

DoCmd.RunSQL "UPDATE Issues SET Days = '" & GetNumberOfWorkDays(Opened_Date, Due_Date) "'"
Me.Requery
Avatar billede marsch Nybegynder
19. juli 2006 - 12:47 #2
Problemmet er ikke at jeg ikke får det vist men at jeg får en syntax error, jeg tror at den ikke kan finde ud at at Opened_Date og Due_date kommer fra tabellen!
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2006 - 13:25 #3
"... jeg tror at den ikke kan finde ud at at Opened_Date og Due date kommer fra tabellen!"

What table? If the function GetNumberOfWorkDays expects two dates as input parameters then give it them. If taht menas getting it from a table then do hat first.
Avatar billede marsch Nybegynder
19. juli 2006 - 13:43 #4
I want to update the Days field i the Issues table, the Open_date and Due date is also in that table.te.

How can I get the two fields from the table first and update the same table?
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2006 - 14:31 #5
DoCmd.RunSQL "UPDATE Issues SET Days = GetNumberOfWorkDays(Opened_Date, Due_Date) "
Avatar billede marsch Nybegynder
19. juli 2006 - 14:44 #6
I get a Run-time error 3085
Undefined function 'GetNumberOfWorkDays' in expression

the funtion work if i write it to a label

Label122.Caption = GetNumberOfWorkDays(Date, Date + 1)
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2006 - 15:15 #7
Is the function in a module? It should be.
Avatar billede marsch Nybegynder
19. juli 2006 - 15:24 #8
No I am no expert in Access, can you describe what it is?

I am back tommorow!
Avatar billede terry Ekspert
23. juli 2006 - 17:07 #9
Were is the code for the function GetNumberOfWorkDays ?