Avatar billede fudge Nybegynder
18. juli 2006 - 19:14 Der er 4 kommentarer

Bøger / materialer til brug i elektriker uddannelsen

Hej jeg er ved at gå i lære som elektriker. Jeg er så uheldig at skulle på grundskole igen selv om jeg allerede er uddannet it-supporter. Er der en elektriker / lærling herinde der kan fortælle mig hvilke bøger man får / skal bruge i uddannelsen til elektriker ? Jeg vil nemlig have dem så jeg kan lære lidt mens jeg igen tager grundskolen :)
På forhånd tak
Avatar billede zynzz Praktikant
18. juli 2006 - 19:36 #1
Du får det materiale du skal bruge, dog skal du selv købe nogle enklte bøger...

Men når du starter på hovedforløbet får du nogle bøger, men stærkstrømsbekendtgørelsen skal du dog selv købe...
Avatar billede martin_moth Mester
19. juli 2006 - 14:58 #2
zynzz: Læs hvad manden skriver :o)

Han vil jo læse i dem, FØR han får dem udleveret af skolen - læse forud, fordi han skal gentage grundskolen som han allerede har taget
Avatar billede fudge Nybegynder
19. juli 2006 - 16:36 #3
nemlig martin_month stærkstrømsbekendtgørelsen CHECK, men hvad mere ?
Avatar billede zynzz Praktikant
19. juli 2006 - 17:56 #4
Argh, men burde ikke være nødvendigt at læse alt det stuff inden...

1. stærkstrømsbekendtgørelsen (Mener det er del. 6 kan dog ikke huske det helt)
2. Automatiske Anlæg (Får i nok udleveret på h1)
3. El-teori (Får i nok udleveret på h1)
4. Dimensionering´s hæfte (Dette er meget nyttigt senere hen, til beregning af strømme, kortslutningsstrømme, sikringer, startstrømme, belastninger, + tværsnit af kabel, ved godt alt dette kan findes i stærkstrømsbekendtgørelsen, men det er meget nemmere det andet!)