Avatar billede kasper1975 Nybegynder
18. juli 2006 - 12:21 Der er 9 kommentarer

Hjælp til at komme igang med dynamiske websider i Dreamweaver

Jeg står og gerne vil til at lære at arbejde med dynamiske websider.
Arbejder i Macromedia Dreamweaver 8.
Har købt en trænings CD og dynamisk udvikling i DW8.
Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at forbinde DW8 med min databasse (Access). På CDen foreslår de at indstalere en ISS server lokalt for at udvikle siderne.
Man skal så sætte en Testing Server op….
Jeg køre desværre med Windows xp home, så den vej kan jeg ikke så.

Men mit web hotel skulle gerne understøtte de ting jeg skal bruge.
Web10 med windows server,  ASP/.Net, Access, Frontpage ext: MySql, DNS, FTP..

Det eneste “Hjælp” jeg har kunne finde er.

Access DB forbindelse:
Din database skal uploades til DB-kataloget, for at opnå skriveadgang. Forbindelsen i f.eks. ASP skal se ud i stil med nedenstående:

<%
set conn = server.createobject("ADODB.connection")
conn.Open "DBQ=" & server.mappath("db/database.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"

SQL = "select * from tabelnavn"
set RS = conn.execute( SQL )
%>

Men det siger mig altså ikke så meget…
Er der nogen der kan hjælpe..
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
22. juli 2006 - 02:22 #1
Hejsa - er dette stadig aktuelt?
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
24. juli 2006 - 11:26 #2
JA da,
kan du hjælpe ??
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
24. juli 2006 - 16:17 #3
Dreamweaver 8 er fint i stand til at arbejde med dynamiske hjemmesider uden at de forefindes lokalt på PC'eren, men det betyder at det remote site skal være sat korrekt op.

Før vi går videre - er det muligt for dig at få en XP professional? Det gør din udvikling på sigt meget nemmere. Spicielt hvis du er nybegynder.
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
24. juli 2006 - 18:19 #4
Har kun windows xp home…
Er købt og betalt, så vil meget gerne forsætte med at bruge den på mit system.
Men er konstant opkoblet til Nettet, med en hurtig forbindelse.
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
24. juli 2006 - 18:20 #5
har også subdommæner sat op på mit webhotel til test...
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
24. juli 2006 - 20:28 #6
Og det er en access database du skal have op og køre mod?
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
24. juli 2006 - 22:00 #7
jes
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
30. juli 2006 - 11:39 #8
Hmmmm.. pass - jeg ville gerne hvis du havde XP Pro - men det andet er for besværligt.
Avatar billede kasper1975 Nybegynder
30. juli 2006 - 11:41 #9
okay ærgeligt.. . .